• Fitness Bilim ailesine katılarak bilgi paylaşabilir veya paylaşılan bilgilere yorum yapabilirsin!
    Hemen Üye Ol! veya Giriş Yap!

Yardım Ricası - Savaş Cebeci Kadınlar Için Sıkılaşma Programı

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#1
Herkese selamlar,

Savaş Cebeci'nin Youtube'taki ''Kızlar İçin Kilo Verme Sıkılaşma'' videosunu uygulamaya çalışıyorum ama salondaki erkek üyeler ısrarla bu programın sıkılaşmak için olmadığını, kalınlaşacağımı söylüyorlar. Konu da şu: Savaş Bey, 8 kere yapılmasını söylemiş mesela bir hareketin, öyle olmaz en az 15 kere yapman lazım diyorlar. Ben de Savaş Bey'e yazdım, o da burada sizlere danışmamı önerdi.

Bir taraftan da vermek istediğim bir 5 kilo falan var, 1.70 boyundayım, 60 kiloyum, 55 olmak istiyorum. Salondaki kadın hoca da sürekli önce kardiyoya abanman lazım, biraz verince aletlerden devam edersin diyor.

Herkes başka bir şey söylüyor, napıcamı şaşırdım gerçekten, aranızda yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. Zaten iki türlü de denedim, ertesi sabah tartıda artı görüyorum bundan da çok moralim bozuk, hiç gitmek istemiyorum bile artık. :(

Video linki burada:
 

Bilge

Kraliçe Moderatör
Kraliçe Moderatör
#2
Kendimden örnek vererek başlayayım, ilk 1 ay tartı kıpırdamadı ve hatta başta 2 kilo almış görünüyordum, odağımı tartıdan çekip ölçülere çevirince farkı görmeye başlamıştım. Daha sonra bu 1 aylık adaptasyon sürecinden sonra takır takır tartıda da eksilmeye başlayınca bunun doğal bir süreç olduğunu anladım. Endişe etmeyin kilo almıyorsunuz. Benim tavsiyem ölçülerinizi not alın, 2 haftada 1 tekrar ölçün.
Diğer antrenörlere gelince, kime gösterirseniz gösterin farklı yorum alırsınız. Bu iş böyle. Tavsiyem, kimseyle programınızı tartışmayın. Harfiyen uygulayın ve adaptasyon sürecinde moralinizi bozmayın sakın. Sevgiler.
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#3
Kendimden örnek vererek başlayayım, ilk 1 ay tartı kıpırdamadı ve hatta başta 2 kilo almış görünüyordum, odağımı tartıdan çekip ölçülere çevirince farkı görmeye başlamıştım. Daha sonra bu 1 aylık adaptasyon sürecinden sonra takır takır tartıda da eksilmeye başlayınca bunun doğal bir süreç olduğunu anladım. Endişe etmeyin kilo almıyorsunuz. Benim tavsiyem ölçülerinizi not alın, 2 haftada 1 tekrar ölçün.
Diğer antrenörlere gelince, kime gösterirseniz gösterin farklı yorum alırsınız. Bu iş böyle. Tavsiyem, kimseyle programınızı tartışmayın. Harfiyen uygulayın ve adaptasyon sürecinde moralinizi bozmayın sakın. Sevgiler.

çok teşekkür ederim, çok naziksiniz. ama savaş hocanın o yukarıdaki programı uygun mu sizce? yoksa salondaki hocalara başka program mı yazdırayım?
 

AllKindsOfGains

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#4
Salonunuzdaki erkek üyeler cahil. 15 tekrarın hat çıkaracağını, 6-8 tekrarın şişireceğini düşünen cahiller. Onların dediği gibi hafif kilolarla 15-30 tekrar yaparsanız yerinizde sayarsınız. Korkmayın 8 tekrar yaparak da öyle bir anda
böyle bir vücuda sahip olmazsınız. Dergilerde reklamlarda vs gördüğünüz erkek gibi kaslı, damarlı, yağsız olan bayan arkadaşlar testesteron takviyesi yapmaktadırlar kendilerine. Onlar gibi vücudunuz olmasından korkmanıza gerek yok. 30 yıl uğraşsanız yine yapamazsınız, genetiğiniz ve testesterondaki azlık bunu önler.
Doğal olarak https://www.instagram.com/courtneykiing/ böyle br vücut yapabilirsiniz. Bu fotoğraftaki kişi Courtney 2016 Bikini Olympia Şampiyonu dur. Sahip olduğu vücud öyle 1-2 ayda yapılmış kolay bir vücut değildir. Görüldüğü gibi de öyle erkeksi bir görüntüye sahip olmakla da uzaktan yakından alakası yoktur. Ağır kaldırmaktan korkmayın. Salondaki insanların söylediklerine aldırmayın, doğru olduğuna inandığınız yolda emin adımlarla ilerleyin. Zamanında bana öyle çalışırsan kasların yananlar aradan 2 ay geçince nasıl yaptın diye sormaya başladılar. Bu fittnes konusunda malesef insanlarımız kendini olaya çok hakim zannediyor. Adamların aklı yok fikri var. Savaş hocanın programı, bu sporu öğrenmeniz açısından çok güzel bir programdır. Size tavsiyem programda yazan her hareketi youtube dan "how to ...." yazıp bir kaç kişiden nasıl yapıldığını iyice öğrenmenizdir. Form çok önemlidir, yanlış form sakatlık riski doğurur.
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#5
Salonunuzdaki erkek üyeler cahil. 15 tekrarın hat çıkaracağını, 6-8 tekrarın şişireceğini düşünen cahiller. Onların dediği gibi hafif kilolarla 15-30 tekrar yaparsanız yerinizde sayarsınız. Korkmayın 8 tekrar yaparak da öyle bir anda
böyle bir vücuda sahip olmazsınız. Dergilerde reklamlarda vs gördüğünüz erkek gibi kaslı, damarlı, yağsız olan bayan arkadaşlar testesteron takviyesi yapmaktadırlar kendilerine. Onlar gibi vücudunuz olmasından korkmanıza gerek yok. 30 yıl uğraşsanız yine yapamazsınız, genetiğiniz ve testesterondaki azlık bunu önler.
Doğal olarak https://www.instagram.com/courtneykiing/ böyle br vücut yapabilirsiniz. Bu fotoğraftaki kişi Courtney 2016 Bikini Olympia Şampiyonu dur. Sahip olduğu vücud öyle 1-2 ayda yapılmış kolay bir vücut değildir. Görüldüğü gibi de öyle erkeksi bir görüntüye sahip olmakla da uzaktan yakından alakası yoktur. Ağır kaldırmaktan korkmayın. Salondaki insanların söylediklerine aldırmayın, doğru olduğuna inandığınız yolda emin adımlarla ilerleyin. Zamanında bana öyle çalışırsan kasların yananlar aradan 2 ay geçince nasıl yaptın diye sormaya başladılar. Bu fittnes konusunda malesef insanlarımız kendini olaya çok hakim zannediyor. Adamların aklı yok fikri var. Savaş hocanın programı, bu sporu öğrenmeniz açısından çok güzel bir programdır. Size tavsiyem programda yazan her hareketi youtube dan "how to ...." yazıp bir kaç kişiden nasıl yapıldığını iyice öğrenmenizdir. Form çok önemlidir, yanlış form sakatlık riski doğurur.

çok teşekkürler, çok iyi anlatmışsınız gerçekten. aynen dediğiniz gibi şişersin falan dediler, hat çıkarmak için çok tekrar yapmalısın diyorlar. bir de baya kaslılar ve hepsi ''ben 20 yıldır bu işi yapıyorum, ben en iyisini bilirim'' falan diyorlar. :(

bu kardiyor konusunda ne düşünüyorsunuz? o 5-6 kiloyu vermek için önce kardiyoya abanayım mı?
 

AllKindsOfGains

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#6
Ağırlık antremanlarınızı yaparken de oldukça kalori yakarsınız. Özellikle bacak gününde çok çok çok fazla kalori yakarsınız. Kardiyoya abanmanıza gerek yok. Programı yapmaya başlayın. 2 hafta gözlemleyin vücudunuzu. Nasıl bir tepki gösterecek. Tartıya bakmak yerine aynaya bakmak daha iyi bilgi verecektir bu konuda. Hafta hafta yada ay ay gelişim fotoğrafları, videoları gibi vücudunuzu kayıt altına almak da gelişiminizi görmenizi kolaylaştırır. Duruma göre kardiyoyu arttırır veya azaltırsınız ilerleyen zamanlarda. Kilo almak ve vermek basit kalori hesabıdır.
Yediğiniz kalori > Harcadığınız kalori = Kilo Alımı
Yediğiniz kalori < Harcadığınız kalori = Kilo verimi
 

bulkybear

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#8
Kadınlarda ağırlık çalışmak korkulan etkiyi hiçbir zaman vermez. 8 tekrar için güç ile hipertrofinin birlikte olduğu tekrar sayısı diyebiliriz. Güç artışı çalışılan ağırlığın arttırılmasına dolayısıyla zamanla hipertrofiye yol açar. Ağırlık çalışmak ayrıca yağ yakımında da oldukça etkilidir. Eğer antremanda yaktığınız kaloriyle birlikte ortalama bir tahminle toplam ihtiyacınız olan kaloriden az kalori almaya başlarsanız yağ yakmaya başlarsınız. Bunun 15 tekrar sayısıyla alakası yok, 12 ve üzeri tekrar sayıları güç ve hipertrofiden çok dayanıklılık için kullanılır. Yani hat çıkarmak istiyorsanız negatif yönde diyet yapacaksınız ve savaş hocanın dediklerini yapacaksınız. Söylediği süre boyunca yapın yardımlarınızı sadece doğru formu bulmak için alın. Eğer belirtilen süre sonunda istediğinizi alamıyorsanız ilk önce diyetinizi sonra antrenmanı dolayısıyla Savaş Hocayı sorgulamaya başlayın. Kimse kusursuz antrenman programı veya diyet programı yapamaz. Çünkü kusursuz antrenman veya diyet listesi yoktur. Her insanın anatomisi, alışkanlıkları vs. farklıdır.

Diyet önemli!
 

Fatih Akçay

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#9
Daha tecrübeli olan birini dinlemek daha faydalı olacaktır, salondakileri dinlemeyin. Zayıflamak zor bir şey değil, çok zayıflamak zordur diyebiliriz. Belki kadın olduğunuz için salondakiler size fazla ilgi gösteriyor, bilgiliymiş gibi göstererek kendilerini. En iyi zayıflama yöntemi sabah birkaç saat aç kalmak ve karbonhidratı azaltmak.
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#10
Kadınlarda ağırlık çalışmak korkulan etkiyi hiçbir zaman vermez. 8 tekrar için güç ile hipertrofinin birlikte olduğu tekrar sayısı diyebiliriz. Güç artışı çalışılan ağırlığın arttırılmasına dolayısıyla zamanla hipertrofiye yol açar. Ağırlık çalışmak ayrıca yağ yakımında da oldukça etkilidir. Eğer antremanda yaktığınız kaloriyle birlikte ortalama bir tahminle toplam ihtiyacınız olan kaloriden az kalori almaya başlarsanız yağ yakmaya başlarsınız. Bunun 15 tekrar sayısıyla alakası yok, 12 ve üzeri tekrar sayıları güç ve hipertrofiden çok dayanıklılık için kullanılır. Yani hat çıkarmak istiyorsanız negatif yönde diyet yapacaksınız ve savaş hocanın dediklerini yapacaksınız. Söylediği süre boyunca yapın yardımlarınızı sadece doğru formu bulmak için alın. Eğer belirtilen süre sonunda istediğinizi alamıyorsanız ilk önce diyetinizi sonra antrenmanı dolayısıyla Savaş Hocayı sorgulamaya başlayın. Kimse kusursuz antrenman programı veya diyet programı yapamaz. Çünkü kusursuz antrenman veya diyet listesi yoktur. Her insanın anatomisi, alışkanlıkları vs. farklıdır.

Diyet önemli!
Yok, zaten ağırlık çalışıyorum diye çok fazla kaslı olamayacağımı anladım. benim korkum salondakiler en az 15 tekrar yap diyorlar mesela, ben savaş hocanın dediği gibi 8 tekrar yaparsam etkisi olmaz, bir işe yaramaz mı acaba diye düşünmüştüm. Yanıtınızdan bunun yersiz olduğunu , etkili olacağını anlıyorum her ne kadar bazı terimleri anlayamasam da. :)

çok teşekkürler.
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#11
Daha tecrübeli olan birini dinlemek daha faydalı olacaktır, salondakileri dinlemeyin. Zayıflamak zor bir şey değil, çok zayıflamak zordur diyebiliriz. Belki kadın olduğunuz için salondakiler size fazla ilgi gösteriyor, bilgiliymiş gibi göstererek kendilerini. En iyi zayıflama yöntemi sabah birkaç saat aç kalmak ve karbonhidratı azaltmak.
evet biraz söylediğiniz gibi ilgili görünmek için olabilir. :) ben akşam yemediğimde kilo verebiliyorum aksine :/ karbonhidratı azaltmaya çalışıyorum :(

teşekkür ederim yanıtladığınız için.
 

Nurettin Olgun

Moderatör
Forum Moderatörü
#12
Ağırlık artıkça tekrar sayıları düşer , güç Kazan'ımı ve kas gelişimine yönelik çalışmalarda 5 , 6,8 tekrar Aralık'ları seçilir.

Kas=Metabolizma hız artışı yani iri ve erkek gibi görünürüm düşüncesi yersiz olur.

Kilo vermek ve almak basit bişey , asıl zor olan ise kas gelişimi , ki bu biz erkekler için bile zor , zahmetli ve ağlrılı bir süreçtir.Naturel çalışmalar ile sıkılaşmaktan ve estetik bir görünüm kazanmaktan öteye gitmezsiniz bu konuda içinizi ferah tutun.

10 , 12 ,15,25 tekrar Aralık'ları dayanıklılık ve form tutmaya yönelik çalışmalarda kullanılır.Daha çok kardiyovasküler etki yaratıyor , daha fazla kalori açığı yaratır , kütle Kazan'ımı azdır.Fakat kondisyon İçin en etkili çalışma şekli diyebiliriz.

Buyrun sorularınız varsa yardımcı olmaya çalışırım.
 

Fatih Akçay

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#13
evet biraz söylediğiniz gibi ilgili görünmek için olabilir. :) ben akşam yemediğimde kilo verebiliyorum aksine :/ karbonhidratı azaltmaya çalışıyorum :(

teşekkür ederim yanıtladığınız için.
Başka bir açıdan bakarsak salondaki insanlarla çok muhatap olmak sıkar insanı yani. Dikkat dağıtır ve gereksiz muhabbet. Bir insan yeni tanıdığı biriyle ne konuşabilir zaten :) Çok kalabalık olması da cabası konuşacak insan bitmiyor.
 

Nurettin Olgun

Moderatör
Forum Moderatörü
#14
evet biraz söylediğiniz gibi ilgili görünmek için olabilir. :) ben akşam yemediğimde kilo verebiliyorum aksine :/ karbonhidratı azaltmaya çalışıyorum :(

teşekkür ederim yanıtladığınız için.
https://www.fitnessbilim.com/forum/konu/kilonuz-degil-yag-oenemli.2594/

Kilo artışı veyahutta gün içinde 1,2 kilo eksilmesi bunu vücutta oluşan sıvı kaybına bağlamanız daha doğru olur.Yüksek oranda karbonhidrat alınca vücutta su tutar , yada sodyum tüketimine bağlı , gün aşırı tartıda 1,2 kilo oynama olabilir.Bu kesinlikle motivasyonunuzu etkilemesin.

Bütün bildiğiniz diyet türlerini kafananızdan silin atın , bu sporda yemek yiyerek form tutulur.Kendizi kısıtlamanız , aç kalmanız , bilinenin aksine metabolizma hızınızı düşürür.

Sık öğün tüketimi ve küçük porsiyonlar oluşturmanız metabolizmanızı sürekli olarak aktif tutar.Egzersiz ile bütünleşince , günlük ihtiyaçtan genel anlamda 500 kalori açığı verdiğiniz zaman direkt olarak yağ yakmaya başlarsınız.

Ölçü almanız ,tartıdan ve tatlılardan uzak durmanız yeterli olacaktır.Attığım linkteki konulmadan ve yapılan yorumlardan kendinize bir yol haritası belirleyebilirsiniz.

İyi geceler , iyi çalışmalar dilerim
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#15
Ağırlık artıkça tekrar sayıları düşer , güç Kazan'ımı ve kas gelişimine yönelik çalışmalarda 5 , 6,8 tekrar Aralık'ları seçilir.

Kas=Metabolizma hız artışı yani iri ve erkek gibi görünürüm düşüncesi yersiz olur.

Kilo vermek ve almak basit bişey , asıl zor olan ise kas gelişimi , ki bu biz erkekler için bile zor , zahmetli ve ağlrılı bir süreçtir.Naturel çalışmalar ile sıkılaşmaktan ve estetik bir görünüm kazanmaktan öteye gitmezsiniz bu konuda içinizi ferah tutun.

10 , 12 ,15,25 tekrar Aralık'ları dayanıklılık ve form tutmaya yönelik çalışmalarda kullanılır.Daha çok kardiyovasküler etki yaratıyor , daha fazla kalori açığı yaratır , kütle Kazan'ımı azdır.Fakat kondisyon İçin en etkili çalışma şekli diyebiliriz.

Buyrun sorularınız varsa yardımcı olmaya çalışırım.
Yani 8 tekrar yapmalıyım değil mi? Kardiyovasküler kardiyoya yönelik demek herhalde değil mi?
 

Fatih Akçay

Forum Kıdemli Üyesi
Forum Kıdemli Üyesi
Forum Üyesi
#16
https://www.fitnessbilim.com/forum/konu/kilonuz-degil-yag-oenemli.2594/

Kilo artışı veyahutta gün içinde 1,2 kilo eksilmesi bunu vücutta oluşan sıvı kaybına bağlamanız daha doğru olur.Yüksek oranda karbonhidrat alınca vücutta su tutar , yada sodyum tüketimine bağlı , gün aşırı tartıda 1,2 kilo oynama olabilir.Bu kesinlikle motivasyonunuzu etkilemesin.

Bütün bildiğiniz diyet türlerini kafananızdan silin atın , bu sporda yemek yiyerek form tutulur.Kendizi kısıtlamanız , aç kalmanız , bilinenin aksine metabolizma hızınızı düşürür.

Sık öğün tüketimi ve küçük porsiyonlar oluşturmanız metabolizmanızı sürekli olarak aktif tutar.Egzersiz ile bütünleşince , günlük ihtiyaçtan genel anlamda 500 kalori açığı verdiğiniz zaman direkt olarak yağ yakmaya başlarsınız.

Ölçü almanız ,tartıdan ve tatlılardan uzak durmanız yeterli olacaktır.Attığım linkteki konulmadan ve yapılan yorumlardan kendinize bir yol haritası belirleyebilirsiniz.

İyi geceler , iyi çalışmalar dilerim
Abi sabaha aç kalmak iyi zayıflatıyor ya 3-4 saat şöyle :) Bence etkili, sürekli yemek gerekmiyor bence.
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#17
https://www.fitnessbilim.com/forum/konu/kilonuz-degil-yag-oenemli.2594/

Kilo artışı veyahutta gün içinde 1,2 kilo eksilmesi bunu vücutta oluşan sıvı kaybına bağlamanız daha doğru olur.Yüksek oranda karbonhidrat alınca vücutta su tutar , yada sodyum tüketimine bağlı , gün aşırı tartıda 1,2 kilo oynama olabilir.Bu kesinlikle motivasyonunuzu etkilemesin.

Bütün bildiğiniz diyet türlerini kafananızdan silin atın , bu sporda yemek yiyerek form tutulur.Kendizi kısıtlamanız , aç kalmanız , bilinenin aksine metabolizma hızınızı düşürür.

Sık öğün tüketimi ve küçük porsiyonlar oluşturmanız metabolizmanızı sürekli olarak aktif tutar.Egzersiz ile bütünleşince , günlük ihtiyaçtan genel anlamda 500 kalori açığı verdiğiniz zaman direkt olarak yağ yakmaya başlarsınız.

Ölçü almanız ,tartıdan ve tatlılardan uzak durmanız yeterli olacaktır.Attığım linkteki konulmadan ve yapılan yorumlardan kendinize bir yol haritası belirleyebilirsiniz.

İyi geceler , iyi çalışmalar dilerim

Çok teşekkür ederim güzel örnekler için..
 

fridawho

Forum Üyesi
Forum Prensesi
Forum Üyesi
#19
Başka bir açıdan bakarsak salondaki insanlarla çok muhatap olmak sıkar insanı yani. Dikkat dağıtır ve gereksiz muhabbet. Bir insan yeni tanıdığı biriyle ne konuşabilir zaten :) Çok kalabalık olması da cabası konuşacak insan bitmiyor.
Bana hareketlerin nasıl yapılması gerektiği konusunda da yardımcı oldular o açıdan iyi ama, kadın olmak biraz sıkıntılı bazı açılardan tabii. Ben şu saatte geliyorum, sen de öyle gel falan diyorlar mesela. Gündüz boş salon neyse ki :) biraz videolardan öğrenip kendim yaparım her şeyi umarım