Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Sporda B Vitaminlerinin Önemi

tatar

Forum Üyesi
Katılım
11 Haziran 2014
Mesajlar
47
Tepkime puanı
56
Ödüller
1
Yaş
26
  • 50. Beğeni!
Fit Puan
0
[h=1]B Vitamini


[/h]

B1 Vitamini (Tiamin): Enerji üretimi ve sinir hücrelerinin fonksiyonunu düzenlemektedir. Karbonhidratlarınparçalanarak enerji ihtiyacını karşılayan glikoza dönüşmesinden sorumludur. Desteklediği bu iki nitelik adale gelişimi ve fonksiyonları için önemli ve gereklidir. Bunun yanında fazladan aşırı doz yüklemeleri ekstra kazanç sağlamamaktadır. 100 gr yulaf ezmesi ve 1-2 kaşık yer fıstığı ezmesinden günlük ihtiyaç karşılanabilir. Takviye olarak alınması önerilebilir. Ayrıca dolaşım sistemi ve damar sertliğine karşı koruyucudur. Eksikliğinde şu durumlar görülebilir; sinir sisteminde tahribat, ritim bozukluğu, bulantı, iştahsızlık, kas güçsüzlüğü, sindirim sisteminde problemler. Süt ürünleri, meyveler, sebzeler, tahıllarda bol miktarda bulunmaktadır.
B2 Vitamini (Riboflavin): Vücuttaki asit oranını düzenlemektedir. Solunum sisteminin çalışmasına yardımcı olur, cilt, tırnak, gözler için gereklidir. Et balık ve süt ürünlerinde yüksek miktarlarda bulunmaktadır. Eksikliği genel olarak vejetaryenlerde görülmektedir. Ağır çalışma ve yoğun antrenmanlar esnasında vücut daha fazla bu vitamine ihtiyaç duymaktadır. Ekstra alımının kas gelişimine belirgin etkisi olmamaktadır.
B3 Vitamini (Niasin): Yüksel kolesterolün iyileştirilmesi için tedaviler esnasında kullanılmaktadır. Sağlıklı deri için gereklidir, sinir sisteminin çalışmasına yardımcı olur. Şiddetli antrenmanlar ve yüksek enerji tüketimi niasin ihtiyacını arttırabilir. Günlük 130-150gr protein tüketen kişiler bu ihtiyacı karşılayabilmektedir. Kas gelişimini belirgin (anabolik etki) şekilde etkilemese de gereklidir. Kas kramplarının önüne geçilmesini sağlamaktadır. Et, karnabahar, brokoli, havuç, peynir, yumurta ve sütte bol miktarda vardır.
B5 Vitamini( Pantotenik asit): Yediğimiz yiyeceklerde bol miktarda bulunmaktadır. Her türlü yiyeceğin içinde bol miktarda mevcuttur. Sindirim sisteminin çalışmasında önemlidir, kan hücreleri ve antioksidanların üretimi için gereklidir. Eksikliğine pek rastlanmamaktadır. Kalori tüketimi çok fazla düşürülürse eksikliği baş gösterebilir. Çeşitli salgı bezlerinin fonksiyonlarında bozulma olmaması için gereklidir. Büyüme ve gelişmeyi destekler.
B6 Vitamini(Pridoksin): Vücut fonksiyonlarının neredeyse hepsi üzerine etkisi bulunmaktadır. Eksikliği yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Bu vitamin eksik olarak alınırsa kas hücrelerinin amino asit emilimi düşecektir. Bu durum özellikle yoğun antrenmanlar esnasında ve diet döneminde ortaya çıkmaktadır. Bu durumun büyüme hormonu ve ensülin salgısındaki düşüşten kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu vitaminin günlük dozajı protein tüketimi ile ilişkilendirilerek ayarlanmalıdır. 50gr protein tüketimi için 5miligram b6 vitamini alınmalıdır. Unutulmamalıdır ki aminoasitlerin metabolize edilmesi ile oldukça yakından alakalıdır.

B12 Vitamini: Sinir sisteminin normal fonksiyonunu sürdürebilmesi için gereklidir. Bu vitaminin aktif formu hayvansal gıdalardan alınabilmektedir. Eksikliği özellikle vejetaryenlerde görülmektedir. Eksikliği sonucu ortaya çıkabilecek en önemli hastalık anemidir. Eksikliğinden dolayı sinir sisteminde oluşabilecek tahribat geri dönüşü olmayan sorunlara yol açabilir. Eksikliğinde ayrıca şu rahatsızlıklar görülebilir; ishal, yorgunluk, bulantı, iştah kaybı, regl de düzensizlik, zayıf hafıza, huzursuzluk.

B Vitamini grubu insan sağlığı ve sporcular için hayati derecede önemlidir, beslenmede eksiklik var ise takviye olarak alınmalıdır.
 
Üst