Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Sık Sorulan Sorular

burakkho

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
336
Tepkime puanı
251
Ödüller
2
  • 100. Mesaj!
  • 250. Mesaj!
Fit Puan
0
Konu Kuralları;
Bu konu hacim kazanma hakkında sık sorulan sorular ve cevaplarını içermektedir.Konu altında daha önce sorulmamış soruları sorabilirsiniz.Kategorinin Bölüm Kuralları'nı mutlaka okuyun.Bu mesaj sorulması muhtemel ve aşağıda üyelerce sorulmuş, konu ile ilgili önemli sorularla sürekli güncellenecektir.

Hacim Kazanma Hakkında Sık Sorulan Sorular.

Soru : Kaslanmak istiyorum ancak yağlanmaktan korkuyorum. Ne yapmalıyım ?
Cevap : Hacim kazanma süreci, definasyon döneminin zıttıdır. Kalori açığı değil, kalori fazlası yaratmalısınız. Ancak buradaki kilit nokta bu açığın çok fazla olmaması gerektiğidir. Beslenmenizde ortalama 500 kalorilik bir fazlalık yarattığınızdaki değişimleri inceleyin. Protein, yağ ve karbonhidrat oranlarınız ile oynayın. Hangi sonuç sizin için en iyisi ise o planı uygulayın.

Soru : Hacimlenme döneminde beslenmemize ne kadar dikkat etmeliyiz ?
Cevap: Beslenmedeki disiplin, yağ yakmada ve hacimlenmede çok önemlidir. Hacimlenme döneminde, definasyon dönemine göre daha sık kendinizi ödüllendirebilirsiniz (tatlı, patates kızartması vs.) ancak sınırı aşmamalısınız. Hacimlenme döneminde olduğunu düşünüp beslenmenize hiç dikkat etmiyorsanız bir anda yağ oranınızı %2 %3 arttırabilirsiniz. Bu da karın kaslarınızın görünmemesine neden olabilir. Hedeften şaşmanız sizi streslerle dolu yeni bir definasyon dönemine sürükleyecektir.

Soru : Antreman programımız nasıl olmalı ?
Cevap: Antreman, vücud geliştirmedeki en eğenceli kısımdır. Burada yaratıcı olabilirsiniz. Düşük tekrar yüksek ağırlıklar, piramit veya dev setler, drop setler ya da belli günlerde programıza süpersetler ekleyerek kas gelişiminizi maksimize edebilirsiniz. (Söz konusu metodlar ayrı başlıklarda inclenerek linkleri eklenecektir) Hangi yöntem sizin için en iyi sonuç veriyor ise onu kullanmalısınız. Hacimlenme döneminde karbonhidrat alımı nispeten fazla olduğundan dolayı daha ağır kilolara girilebilmektedir. Düşük tekrar (3-5 tekrar) ile yüksek kilolar kas gelişiminiz açısından faydalı olabilir.
 
Üst