Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Set/hareket arası dinlenme süresi ne olmalı

penta

Forum Üyesi
Katılım
28 Ekim 2019
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Ödüller
1
Yaş
23
  • İlk Mesaj
Fit Puan
76
Selamlar arkadaşlar hepinize iyi forumlar. Artık çok fazla görmeye başladım rast geldim fakat bu konu hakkında nerelerin doğru bilgi paylaştığıyla alakalı bilgim olmadığı için burada bilgili kişilerin yardımcı olacağını düşünüyorum.

Bazı web sayfaları ve sporcu youtuberlar dinlenme sürelerinin 1 - 1.3 dakika yapın bazıları ise artık 3 dakikanın daha sağlıklı olduğunu ve daha ağır kiloları daha kolay kaldırılabileceğini ve gelişimin daha iyi olacağı yönünde bilgiler paylaşıyorlar. Yani bu durum ne olmalı gerçekten de merak ediyorum. Ben şahsen ege fitness youtube kanalının yakın zamanda paylaştığı full body antrenman programını deniyorum ve setler arası dinlenmeyi 5-10 saniye tutarak ve hareketler arası da 1-2 dakika tutarak antrenmanımı yapıyorum. Böyle olmasına rağmen 1.3 saat sürüyor. Bazı hareketler arası süper yaptığımda bile böyle oluyor bunu merak ediyorum açıkcası.
 

farukozdemir

Personal Trainer
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
26 Kasım 2014
Mesajlar
369
Tepkime puanı
109
Ödüller
7
Yaş
24
  • 100. Beğeni!
  • 250. Mesaj!
  • 50. Beğeni!
  • 25. Beğeni!
  • 100. Mesaj!
  • 50. Mesaj!
Fit Puan
669
Açıkcası amacına göre değişir dinlenme süresi. Bazı antrenman programlarında dinlenme süresi yoktur. Ama eğer amaç kas büyütmek ise dinlenme süresi 90sn eğer amaç definasyon ise 30-60 sn arasında tutulabilir. Peki bu dinlenme süreleri neden önemli ? Aslında çok önemli değil ve kişiden kişiye değişebilir ama mantığı anlamanız açısından anlatayım ; antrenmanda enerji harcıyoruz ve o enerjiyi anlık olarak kaslarda depo edilen glikozdan harcıyoruz ve o enerjinin yenilemesi için dinlenmeye yani biraz zamana ihtiyaç var . Bu zaman kimine göre 30 kimine 60 kimine 90. Ama mantık aynı daha fazla dinlenirsen daha ağır kiloya zorlayabilirsin . Daha az dinlenirsen yağ yakımına faydası olur. Bu süreleri aşşağı yada yukarı çekmek doğru değildir (denedim)
 
Üst