Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Sağ - Sol farkı ve azaltmanın yolları

ekinoks

Forum Üyesi
Katılım
26 Ağustos 2014
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Fit Puan
0
herkese selamlar. umarım soruyu yanlış yerde açmıyorumdur.

uzun süredir, zaman zaman isteğim dışı ara vermiş olsam da fitnessla ilgilenen birisiyim. ve yine uzunca süreler basketbol geçmişim oldu.

elbette dışardan bakan biri farketmiyor belki ama benim sağ ve sol farkı konusunda canım epey sıkkın. bu fark sadece belli bir kas grubunda değil, sanki adeta tüm vücudumda mevcut. göğüslerimde bariz bir şekilde mevcut. aynı zamanda triceps bölgemde de epeyce belirgin bir fark var. arka omzumda, kanatlarımda vs. ama en çok gözüme batan göğüs ve kol kısmı oluyor tabii. sağ tarafım büyük,sol tarafım ise küçük. sanki vücudumun ortasından bir çizgi çizmişler, iki ayrı vücudu birleştirmişler :)

sağ göğsüm hem şekil hem de hacim olarak oldukça düzgün bir biçimde, ancak sol göğsüm için bunu söyleyemem. ve sanki, çalışmalarıma devam ettikçe sol göğsüm hiç gelişmiyormuş gibi geliyor bana. psikolojik belki de biliyorum. ancak gözle görülür bir şekilde fark ortada.

durumun sebepleri arasında belki genetik faktörler,belki kemik yapım ve belki en çok da basketbol sebebiyle yıllarca sadece sağ kolumu kullanmam vs. var, bilemiyorum.

bu durum hakkında fikirlerinizi almak isterim. var mıdır bir hal çaresi? teşekkürler.
 

ShyRain

Forum Üyesi
Katılım
15 Ağustos 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Ödüller
0
Fit Puan
0
Dostum bu konuda benim genel görüşüm şöyle ki uzman değilim sadece paylaşmak isterim;

Bar ile yapılan hareketlerde insanlar genelde güçlü taraflarıyla itiyor ya da çekiyor bu yüzden de fark ortaya çıkıyor çünkü kollardan biri daha fazla asılıyor.

Benim sana tavsiyem bar kullanmak yerine dumbell kullan farkın bir süre sonra azaldığını göreceksin.
Mesela bench press te uzun bar yerine dumbell bench press yap farkedeceksin ki aslında kollarından biri güçsüz kalıyor aynı kiloyu kaldıramıyor.

Herşeyi dumbell ile yaparsan kollara eşit ağırlık biner.

Ama bu işin doğrusu iki koluda eşit binecek şekilde hissederek çalışmaktır onu da belirteyim..
Yani iki kolun dengesini sen ayarlayacaksın uzun barları kaldırırken bir tarafa doğru yamulmayacak...

Umarım anlatabilmişimdir.
 
Üst