Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Pilates Nedir? Nasıl Yapılır? Tüm Yönleriyle

Nurettin Olgun

Yönetici
Katılım
22 Mayıs 2015
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
617
Ödüller
2
Yaş
33
  • 100. Mesaj!
  • 250. Mesaj!
Fit Puan
49
Pilates furyası son yıllarda artarak devam ediyor. Etrafımızda sürekli Pilates’le sıkılaşanlar, vücudunu şekle sokanları görüyoruz. Sen de Pilates’i merak ediyor, denemek istiyorsun. Peki nedir bu Pilates? Nasıl yapılır? Neden işe yarar? Tüm sorularının cevapları bu yazıda!

Pilates, farklı ekipmanlarla veya mat üzerinde yapılan bir rezistans ve esneklik antrenmanı sistemi. Pilates sistemi içindeki egzersizler tüm kas gruplarını, özellikle de “Core” bölgesini (karın, bel ve kalça bölgesi) güçlendirmeyi amaçlıyor. Pilates aslında yeni bir disiplin değil, başlangıcı 1920’lere kadar gidiyor. Son zamanlarda da ünlüler de dahil olmak üzere birçok kişi Pilates yapıyor.

Pilates egzersizleri duruş bozukluklarını azaltmaya, dengeyi ve mobiliteyi (hareket kabiliyetini) iyileştirmeye, kasları güçlendirmeye ve bel ağrılarını azaltmaya yardımcı olabiliyor. Özellikle Transverse Abdominis gibi derinde bulunan ve stabilize edici kasları güçlendirmek için oldukça etkili olabiliyor. Ayrıca zihni de sürekli çalışan kaslara odaklanmaya iterek kişinin genel olarak hareket kontrolünü artırıyor. Pilates disiplin olarak ağırlık çalışması ile mobilite çalışması arasında bir yerde bulunuyor. Antrenmanlarda yakılan kalori fazla olmadığı için amacı kilo vermek olan kişilere çok uygun olmayabilir ancak Pilates yaparken bir yandan beslenmeye dikkat edip bir yandan da kardiyo antrenmanları yapmak kilo vermeyi hızlandırabilir.

Pilates’in en bilinen uygulama çeşitleri Mat Work ve Reformer’dır. Mat Work makine kullanılmadan yapılan egzersizleri ifade ederken Reformer ise resistans oluşturmak için özel tasarlanmış farklı makineler kullanılarak yapılır. Yeni başlayanlar genellikle mat egzersizleri ile başlıyor. Ben hangisini yapmalıyım diye düşünmene gerek yok, bir eğitmen ile çalışacağından ve ani ve şiddetli hareketler yapmayacağından ikisini de güvenli bir şekilde deneyebilirsin, hepsinin de sana faydası olacaktır.

Pilates dersleri birebir veya gruplar halinde veriliyor. Bu da kişisel tercihine göre motivasyonunu artıracak olan, harika bir faktör.

Egzersizlerin etkili olup olmadığını merak ediyor olabilirsin. Pilates vücut ağırlığı ile yapılan rezistans egzersizleri içerdiği için kaçınılmaz olarak etkili olacaktır ve gelişmeni sağlayacaktır. Tabii ki burada atlamaman gereken çok önemli bir nokta var. O da egzersizlerde kendini zorlaman gerektiği. Kaslarının sıkılaşmasını veya daha belirgin hale gelmesini istiyorsan bu şart. Egzersizlerin ve statik tutuşlu pozların seni yeterince zorlaması, kas liflerinin yeterince stres altına sokulması değişimin en önemli koşulu. Bu nedenle egzersizlerin her birinin doğru formunu Pilates eğitmenine sorarak öğrenebilir, yaparken de zorlanma miktarını elinden geldiğince yüksek tutmaya çalışabilirsin. Tüm ağırlık çalışmalarında olduğu gibi Pilates egzersizlerinde de güçlendikçe egzersizi zorlaştırmayı ihmal etme. Pilates yaparken eğer artık belli bir noktaya geldiğini ve orada takıldığını düşünüyorsan da ağırlık antrenmanlarına başlamak iyi bir fikir olabilir.

Sonuç olarak amacın esnekliğini ve hareket kabiliyetini artırıp, core bölgesini güçlendirmek ve hatta postürünü düzeltmek ise, bu nispeten düşük riskli egzersiz sistemi ile iyi sonuçlar alabilirsin. Diğer yandan amacın kilo kaybı ise Pilates’in tek başına en etkili yöntemlerden birisi olduğunu söyleyemeyiz. Beklentilerini doğru oluşturman motivasyonunu koruyabilmen için en önemli anahtar!
Eline , emeğine sağlık.Bayan üyelerin artması ile bu tür konulara ihtiyaç vardı zaten.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

The Analyzer

Onaylı Üye
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
12 Aralık 2016
Mesajlar
34
Tepkime puanı
7
Ödüller
0
Yaş
29
Fit Puan
0
Pilates furyası son yıllarda artarak devam ediyor. Etrafımızda sürekli Pilates’le sıkılaşanlar, vücudunu şekle sokanları görüyoruz. Sen de Pilates’i merak ediyor, denemek istiyorsun. Peki nedir bu Pilates? Nasıl yapılır? Neden işe yarar? Tüm sorularının cevapları bu yazıda!

Pilates, farklı ekipmanlarla veya mat üzerinde yapılan bir rezistans ve esneklik antrenmanı sistemi. Pilates sistemi içindeki egzersizler tüm kas gruplarını, özellikle de “Core” bölgesini (karın, bel ve kalça bölgesi) güçlendirmeyi amaçlıyor. Pilates aslında yeni bir disiplin değil, başlangıcı 1920’lere kadar gidiyor. Son zamanlarda da ünlüler de dahil olmak üzere birçok kişi Pilates yapıyor.

Pilates egzersizleri duruş bozukluklarını azaltmaya, dengeyi ve mobiliteyi (hareket kabiliyetini) iyileştirmeye, kasları güçlendirmeye ve bel ağrılarını azaltmaya yardımcı olabiliyor. Özellikle Transverse Abdominis gibi derinde bulunan ve stabilize edici kasları güçlendirmek için oldukça etkili olabiliyor. Ayrıca zihni de sürekli çalışan kaslara odaklanmaya iterek kişinin genel olarak hareket kontrolünü artırıyor. Pilates disiplin olarak ağırlık çalışması ile mobilite çalışması arasında bir yerde bulunuyor. Antrenmanlarda yakılan kalori fazla olmadığı için amacı kilo vermek olan kişilere çok uygun olmayabilir ancak Pilates yaparken bir yandan beslenmeye dikkat edip bir yandan da kardiyo antrenmanları yapmak kilo vermeyi hızlandırabilir.

Pilates’in en bilinen uygulama çeşitleri Mat Work ve Reformer’dır. Mat Work makine kullanılmadan yapılan egzersizleri ifade ederken Reformer ise resistans oluşturmak için özel tasarlanmış farklı makineler kullanılarak yapılır. Yeni başlayanlar genellikle mat egzersizleri ile başlıyor. Ben hangisini yapmalıyım diye düşünmene gerek yok, bir eğitmen ile çalışacağından ve ani ve şiddetli hareketler yapmayacağından ikisini de güvenli bir şekilde deneyebilirsin, hepsinin de sana faydası olacaktır.

Pilates dersleri birebir veya gruplar halinde veriliyor. Bu da kişisel tercihine göre motivasyonunu artıracak olan, harika bir faktör.

Egzersizlerin etkili olup olmadığını merak ediyor olabilirsin. Pilates vücut ağırlığı ile yapılan rezistans egzersizleri içerdiği için kaçınılmaz olarak etkili olacaktır ve gelişmeni sağlayacaktır. Tabii ki burada atlamaman gereken çok önemli bir nokta var. O da egzersizlerde kendini zorlaman gerektiği. Kaslarının sıkılaşmasını veya daha belirgin hale gelmesini istiyorsan bu şart. Egzersizlerin ve statik tutuşlu pozların seni yeterince zorlaması, kas liflerinin yeterince stres altına sokulması değişimin en önemli koşulu. Bu nedenle egzersizlerin her birinin doğru formunu Pilates eğitmenine sorarak öğrenebilir, yaparken de zorlanma miktarını elinden geldiğince yüksek tutmaya çalışabilirsin. Tüm ağırlık çalışmalarında olduğu gibi Pilates egzersizlerinde de güçlendikçe egzersizi zorlaştırmayı ihmal etme. Pilates yaparken eğer artık belli bir noktaya geldiğini ve orada takıldığını düşünüyorsan da ağırlık antrenmanlarına başlamak iyi bir fikir olabilir.

Sonuç olarak amacın esnekliğini ve hareket kabiliyetini artırıp, core bölgesini güçlendirmek ve hatta postürünü düzeltmek ise, bu nispeten düşük riskli egzersiz sistemi ile iyi sonuçlar alabilirsin. Diğer yandan amacın kilo kaybı ise Pilates’in tek başına en etkili yöntemlerden birisi olduğunu söyleyemeyiz. Beklentilerini doğru oluşturman motivasyonunu koruyabilmen için en önemli anahtar!


Alıntıdır
 
Üst