Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Ön çapraz bağ ameliyatı sonrası bacak antrenmanı

Hamuluk

Forum Üyesi
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
24
Fit Puan
0
Merhaba. Yaklaşık 6 hafta önce ön çapraz bağ ve menisküs ameliyatı oldum. Şu anda dizimi büyük ölçüde bükebiliyor, bisiklet sürebiliyor, koşabiliyorım. Ameliyat öncesi oldukça yoğun bir bacak antrenmanı vardı ve bir an önce toparlayıp eski rutine dönmek istiyorum. Şu anda ağrı sızı hiçbir şey yok. Dizimi de yaklaşık 45 dereceye kadar sorunsuz bükebiliyorum. Kafamda birkaç soru işareti var.
Ekleme: ön çapraz bağı spor salonunda değil amerikan futbolu idmanında yırttım. Spor salonda olmadığını eklemek istedim.

1. Athleanx diye bir YouTube kanalı acl ameliyatı sonrası Front squatın güvenli olduğunu söylüyor. Sizin düşünceleriniz?
2. Leg extension da eskiden bastığım ağırlığın yarısını zorlanmadan ve riske girmemek için oldukça yavaş bir şekilde yaparak çalışabiliyorum. Doktor en erken iki ay sonrasına randevu verdi fizik tedavi ya da yapmam gereken egzersizlerden bahsetmedi bile... İnternette doğru dürüst bir şey bulamadım. Önerebileceğiniz egzersizler var mı ?
3.Lunge yapabiliyorum. Yapmanın bir zararı olur mu? Zararı Olursa Ne zaman yapmaya başlayabilirim?
4. Quad kaslarım gücünü geri kazanmaya çoktan başladı ama hamstrings çok zayıf leg curl 5kg zar zor yapıyorum tek bacakla. Normal midir bu?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler
 

Sena

Forum Üyesi
Katılım
17 Şubat 2017
Mesajlar
365
Tepkime puanı
121
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
Geçmiş olsun.
Çapraz bağ ve menisküs çabuk iyileşen yapılar değildir. Ağrım yok diye abanmazsan iyi edersin. Hele ki lunge ve squat bir süre yapmasan iyi olur ama illa yapacaksan da ağır yükle yapmazsan iyi edersin.
Leg extention ile quadı güçlendir sonra zaten diğer hareketlere geçiş yaparsın. Sırtını duvara yaslayıp bacaklarını uzatarak yere oturup ayak parmaklarını kendine doğru çekerek ayrı ayrı 3x10 bacak düz kalacak çekilde yerden bacak kaldırma egzersizleri de iyi gelecektir. Yada sırt üstü yatıp biz diz bükülü diğer bacak uzun bileğinde kum torbası ile bacak indirip kaldırma hareketi de olabilir.

Leg curldeki sıkıntı geriye doğru ters açıda hareket ettiği için diz, yani bir bükülme var, zayıf olması normal. Gluteus bridgeler, cable leg extentionlarla hamstring ve gluteus kaslarını çalıştırabilirsin.

Fizik tedavi görseydin iyi olurdu ama baya bekleyeceksin onun için. Doktor da bir takım egzersizler verecektir.
 
Son düzenleme:

Musti2958

Forum Üyesi
Katılım
28 Nisan 2019
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
28
Fit Puan
0
Merhabalar on çapraz bağ ve menisküs ameliyat oldum 8 ay önce spor salonunda guclendirme yapıyorum ağırlık kullanmadan ameliyatlı bacağımda hafif ağrilar başladı ne yalmaliyim
 

dizi25

Forum Üyesi
Katılım
17 Mayıs 2017
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
42
Fit Puan
0
Slm kardeşim seninle neredeyse birebir aynı durumdayım tek farkım benim 8 hafta oldu Quadriceps geri geldi ama bağın alındığı hamstrings hala kötü benimde bunu makinalara çok girmeden guclendirmem lazım bildiğiniz bişey varmı
 

Hamuluk

Forum Üyesi
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
24
Fit Puan
0
Slm kardeşim seninle neredeyse birebir aynı durumdayım tek farkım benim 8 hafta oldu Quadriceps geri geldi ama bağın alındığı hamstrings hala kötü benimde bunu makinalara çok girmeden guclendirmem lazım bildiğiniz bişey varmı
Sena hanımın üstteki mesajdaki tavsiyelerine uyun. Yürüyüş yapın.
 

montevo

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
159
Tepkime puanı
21
Ödüller
1
Yaş
33
  • 100. Mesaj!
Fit Puan
0
ben bel fıtığı ameliyatı oldum ve ilk ağırlık antremanımı 9 ay sonra yaptım.genelde makinalara girdim.haliyle eski kilolarla değil ve biraz daha azaltarak.bence kendine biraz daha zaman ver.
 

Sena

Forum Üyesi
Katılım
17 Şubat 2017
Mesajlar
365
Tepkime puanı
121
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
Slm kardeşim seninle neredeyse birebir aynı durumdayım tek farkım benim 8 hafta oldu Quadriceps geri geldi ama bağın alındığı hamstrings hala kötü benimde bunu makinalara çok girmeden guclendirmem lazım bildiğiniz bişey varmı
Hamstring ve gluteal kaslar için güçlendirici egzersizler:
Barbell bridge


Donkey kick back

Deadlift
 

Sena

Forum Üyesi
Katılım
17 Şubat 2017
Mesajlar
365
Tepkime puanı
121
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
Yalnız dikkat etmen gereken konu, ağır yükten kaçınmak. Bağ doku güçsüz olduğu için aşırı zorlarsan zarar verebilirsin.
Zorlanma hissetiğin her hareketten uzak dur. Ayrıca diz eklemini her zaman doğru hizada tuttuğundan emin ol. Hiç yük altına girmeden de bir süre çalışıp hamstringin biraz güçlemesine izin verebilirsin. Sonrasında ağırlıklarla devam edebilirsin ama unutma! Doğru form her zaman çok önemli.
Geçmiş olsun.
 

aksungur

Forum Üyesi
Katılım
12 Şubat 2017
Mesajlar
36
Tepkime puanı
5
Ödüller
0
Yaş
25
Fit Puan
0
Hamstring mi patellar tendon grefti mi yapıldı? Yırtık seviyesi Grade 1'mi? Grade 3 mü?

Bağ dokunun stabilitesini geliştirmeden, kuvvetlendirme antrenmanı yapmak, proprioception'ı kazanmadan yüksek dozda leg extension gibi lokalize kas çalışmalarına girişmek re-rüptür (tekrar yırtılma) insidansı (oranını) önemli ölçüde artırır.

Bu konuda fizik tedavi aldığınız fizyoterapistinize danışmanız en mantıklı hareket olacaktır. Ama bence şu anda sakıncalı gözüküyor.
 

dizi25

Forum Üyesi
Katılım
17 Mayıs 2017
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
42
Fit Puan
0
Bağ dokunun stabilitesini geliştirmeden
Hamstring ten alındı yırtık seviyesi grade bilmiyorum ama diz komple dağıldı tibia plato kırığı meniscus yirtiklari mcl kısmı yırtık vs ama hızlı rehabilite oldu proprioception oturdu Quadriceps eskiye çok yaklaştı bayram ertesi cybex var ve hamstring gelişmesi lazım fizyoterapi doktor kararıyla zaten kestik ama onun verdiği bileğe ağırlık bağlayıp yüzükoyun yatar vaziyette bacak şarkitma artık is görmüyor onun için alternatif lazim
 
Üst