Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

OFF Gün Beslenmesi

bassanaorda

Forum Üyesi
Katılım
28 Eylül 2020
Mesajlar
91
Tepkime puanı
49
Ödüller
5
Yaş
22
  • 50. Mesaj!
  • 25. Beğeni!
  • 20. Mesaj!
  • İlk Beğeni!
  • İlk Mesaj
Fit Puan
596
Evet arkadaşlar bu konuda biraz bundan bahsetmek istiyorum.
Şimdi kendimden örnek verecek olursam Antrenman yaptığım günlerde 3000 kcall’inin altına düşmem.Güzel beslenirim dikkatlice karbonhidratımı yağımı protenimi alırım.
Bunu arabaya benzetebiliriz.Sağlam antrenman yapacağımız günler yükleriz benzinimizi ,pr deneyeceksek karbonhidratı da ona göre ayarlarız.
Ama bu off günlerde yani spor yapmadığımız günlerde de aynı şekilde yapacağımız anlamına gelmiyor.
Spor yapmadığımız günlerde de aynı spor yapıyormuşuz gibi yersek gereksiz şekilde yağlanırız arkadaşlar,bunu bizzat deneyimlemiş bir arkadaşınız olarak söylüyorum.
Ben kendi rutiniden bahsedeyim.
Hafta içi her gün kendi olanaklarım doğrutulsunda muazzam dikkat ederim,basarım.
Hafta sonu ise cumartesi günleri normal beslenirim.Sabah yumurtamı yerim,kaliteli yağlarımı tüketirim canım bir şey çekiyorsa(örneğin simit gibi) yerim.
Akşam da kafama göre hafif bir öğün tüketirim.
Pazar günü ise tamamen boş bırakarım.
Sabah spor yapmadığım zamanlardaki gibi beslenirim ne varsa onu yerim.Öğlen bir cheat meal yaparım(genellikle abur cubur olur :D)
Bir daha da bir şey yemem.
Mideyi dinlendirmek önemli arkadaşlar.Aramızda yarışmaya hazırlanan yoktur diye düşünüyorum.O yüzden hafta da 1-2 gün midemizi dinlendirmek gelişimimiz ve psikoljimiz için daha iyi olacaktır.
Şuan tam tamına 83,8 kiloyum.Eskisi gibi haftasonları da antrenman yaptığım günlerdeki gibi yeseydim yağ oranım aynı olmayacaktı.
Yani siz haftanın bir günü hiçbir şekilde protein karbonhidrat yağ almasanız bile kaslarınız erimeyecek rahat olun :D
Cumartesi hafif beslenme pazar ise midenizi rahat bırakmanızın iyi olacağını düşünüyorum.
Bu her alan için geçerlidir.Overtraining’e benzetilebilir.
Kendinizi dinlendirmek.Mideniz olabilir kaslarınız olabilir işiniz olabilir okulunuz olur.Fark ederseniz eğer bütün alanlarda 1 ya da 2 gün dinlenme vardır.
Kaslarımız için de geçerli.Kaslarımızı belirli petiyotlarda dinlendirmek.

Herkese iyi günler.
 
Üst