Nasıl Yağ Yakılır? Yağ Yakımı Hakkındaki Gerçek

muratcan7

Forum Üyesi
1 Haziran 2014
34
160
33
Lüleburgaz
Nasıl Yağ Yakılır? Yağ Yakımı Hakkındaki Gerçek

Makalenin Orjinali : How To Lose Fat – The TRUTH About Fat Loss

İnsanların yağ yakma konusunda neden başarısız olduklarının milyonlarca sebebi vardır, ama bu listenin ilk sırasında nasıl yağ yakılacağının bilimsel olarak ispatlanmış temel presiplerininin yanlış anlaşılması gelmektedir.

Sizlere neden bahsettiğimi anlatmam için, Yağ Yakımına Neden Olmayan şeylerin listesiyle başlayacağım.

Yağ Yakımına Neden Ol(may)an Şeyler :
Sağlıklı yemek
"Temiz" beslenmek.
Daha az karbonhidrat tüketmek.
Daha az yağ tüketmek
Daha az abur cubur yemek.
Daha az şeker tüketmek
Günde her 3 saatte bir toplamda 6 küçük öğün yemek
"Kötü" yiyecekler yerine "iyi" yiyecekler yemek
Akşam 7'den sonra yemek yememek.
Kardiyo yapmak.
Ağırlık çalışmak.
Kas inşa etmek ya da güç antremanı yapmak.
Ve daha fazlası


Bütün bunlar kişinin yağ yakımına YARDIMCI olur ve genel olarak yağ kaybını destekler.
Ancak , bu listedeki tek bir şey bile gerçekten YAĞ YAKIMINA SEBEP OLMAZ.

Hiç olmadılar ve hiç olmayacaklar. Gerçekte bu listenin maddelerinin hiçbirinin yapılması şart değildir. Bu listenin tüm maddelerinin tam aksini yapıp yine de sadece tek bir ŞEY yapıp yağ yakımını sağlayabilirsiniz.

Peki bu ŞEY de nedir? Yağ yakına gerçekten ne sebep olmaktadır? Gelin bunu bulalım...

Nasıl Yağ Kaybedilir : Tek Gerekli Olan Şey

Basitçe bu ... kalori açığı (calorie deficit) oluşturmaktır. Bu bilimsel olarak kanıtlanmış yağ yakım "sırrıdır". Gerçekten bunun başka bir yolu yoktur.

Peki kalori açığı nedir? Bu tükettiğiniz kaloriden daha fazlasını yaktığınızda oluşur (ya da yaktığınızdan daha azını tüketmek bunu söylemenin başka bir yolu).

Temel olarak, her bireyin kendine has bir kalori harcaması vardır
Bu kalori miktarı vücudun her gün gerçekleştirdiği görevleri yapması için enerji sağlaması amacıyla yakılır. Bunlar yorucu bir egzersiz olan kardiyo ve ağırlık egzersizlerinden, dişlerimizi fırçalamak ya da giyinmek gibi günlük basit görevlerimize ve çeşitli bizi hayatta tutan fizyolojik fonksiyonlarımız (sindirim yapmak, nefes almak ) yanlızca birkaçıdır.

Kaloriler vücudumuzun bütün bunları yapması için enerji olarak kullanılır ve bu kaloriler de yediklerimiz besinler üzerinden temin edilir. Sonuçta ise üç farklı senaryo gerçekleşir.

Üç Kalori Alım Senaryosu

1 ) Eğer vücudumuzun her gün yakması gereken miktarıyla aynı oranda kalori tüketirsek, kalori harcama seviyemizde oluruz. Ağırlığımız dengede kalır çünkü ihtiyacımız olan tüm kalori sağlanmıştır. Ne az ne de çok.

2) Eğer tükettiğimiz kalorilerin miktarı vücudun ihtiyacı olan oranı aşarsa, yakılmayan tüm kaloriler, vücudun daha sonra kullanılması için vücuda depolanır. Bunun hangi formda depolandığını tahmin edebilir misiniz? Vücud Yağı ! Kalori fazlası olarak nitelendirilen bu olgu tek ve yalnızca yağ artışına etki eder.

3) Ancak biz bunu zıttıyla yani kalori açığı ile ilgileniyoruz. Bu vücudun kalori harcama miktarından daha AZ kalori tüketildiğinde olur. Peki vücudumuz bunun yerine başka bir kalori kaynağı bulmaya zorlanırsa ne olur ? Kendi depolanmış vücud yağımız!


İşte bu asıl yağ kaybı sebebidir.

Diyelim ki vücud ağırlınızı korumak için günlük 2500 kalori tüketmeniz gerekirken(örnek olarak), siz 3000 kalori tüketirseniz kilonuz (çoğunlukla vücud yağı olarak) artacaktır.
Ancak , siz günlük 2000 kalori tüketirseniz ağırlık (çoğunlukla vücud yağı olarak) kaybedeceksinizdir.

Bütun bunlarda kalorilerinizin kaynağının ne olduğu(karbonhidrat, yağ, protein, sağlıklı, sağlıksız, temiz, kirli, işlenmiş, işlenmemiş ...her neyse) ya da ne zaman/ nasıl tükkettiğiniz (akşam 7'den sonra, büyük 3 öğün olarak, 6 küçük öğün olarak, her 2 saaate bir ya da 5 saatte bir...) önemsizdir.


Egzersiz Bunda Bir Rol De Oynayabilir


Nasıl çalıştığını görebiliyor musunuz? Bunlar kanıtlanmış yağ yakma prensipleridir ve bu size beslenmenizdeki kalori açığını nasıl yaratacağınızın (daha az kalori tüketimi) basit bir örneğidir. Bundan bahsettim çünü aynı açığı egzersiz sayesinde de yaratabilirsiniz.

Yani halen önceki örnekteki gibi günlük 2500 kalori tüketip ancak günlük 500 kalorilik bir egzersiz ile aynı kalori açığını yaratabilirsiniz.

İki senaryo da etkin bir biçimde yağ yakımına neden olur ve üçüncü senaryo daki açığı kombinasyon ile de (diyet ve egzersiz ile) oluşturabilirsiniz.

Ama hangi yolu seçerseniz seçin, sadece tek bir gereklilik DAİMA ayakta kalır. Yağ yakımı için kalori açığı yaratmalısınız. Başka birşey işe yaramaz.

Peki Diğer Yağ Yakan Diyetler Nasıl İşe Yarıyor?

Bu inatçı yanlış bilgilendirilmiş yada sadece rahatsız edici aptal insanların diğer diyetlerin insanlarda yağ yakımına sebep olduklarını söylemeleridir ve kalori açığı ile bir alakaları yoktur.
Demek istediğim insanlar düşük karbonhidrat diyetleriyle, düşük yağ diyetleri ile, taş devri diyetleri ile, vejetaryen diyetleri ile çiğ gıda diyetleriyle, temiz beslenme odaklı diyetlerle ya da belli bir saatten sonra yememe diyetleri ile ve sayısız diğer diyet hileli, tuhaf yöntemlerle belirli bir görev olan kalori açığı oluşturmak dışında kilo verebiliyorlar. Yine de tüm bunlar
insanların kilo kaybına başarılı bir biçimde neden olabiliyorlar.

Nasıl olur bu ? Mümkün olabilir mi? Eğer yağ yakımı için tek gereklilik kalori açığı ise, bununla alakası olmayan diğer diyetler nasıl olur da işe yarayabilir? Açıkça kalori hakkındaki şeylerde yanılmış olmalıyım değil mi ?
Yanlış !

Şöyle ki tüm bu diyetler ve metodlar dolaylı yoldan kalori açığı oluşturmaktalar.

Demek istediğim şu ki tüm diyetler gerçekten yağ kaybına neden olabilir çünkü kalori açığına neden olurlar.

Gerçek bu. Gerçekten bunun olması için BAŞKA bir yol yok. Bu insan bedeninin kanıtlanmış en temel bilimidir. Kalori girer ve Kalori Çıkar (diğr bir deyişle termodinamik yasaları) her zaman kilo kaybı veya kazanımı için en önemli faktör olacaktır.

Bu diyetler ve methodlar asla daha az kalori tüketmeniz gerektiğini söylemez ya da bunu kabul etmeyebilir (çünkü onların hileleriyle örtüşmez, çünkü insanlar kalorilerini saymaları gerektiğini ya da daha az yemeleri gerektiğini duymak istemez ve böylesine bariz olan bir kuraldan para kazanmak zordur çünkü basit ve ücretsizdir .)

AMA her başarılı yağ yakma diyeti yinede bunu yapmanızı sağlar. Nasıl? Size kalorileri alımınızı kısıtlayacak ya da düşürecek şeyler veirler. Örnek olarak...

Daha az karbonhidrat tüketmek daha az kalori tüketmektir.
Daha az yağ tüketmek daha az kalori tüketmektir.
Daha az abur cubur yani "kirli" gıdalar tüketmek daha az kalori tüketmektir.
Daha az işlenmiş gıdalar tüketmek daha az kalori tüketmektir.
Daha az tahıl tüketmek daha az kalori tüketmektir.
Akşam 7'den sonra yemek yememek daha az kalori tüketmenizi sağlar.


Çiğ yemek diyeti, vejetaryen diyeti, taş devri ya da diğer benzeri normalde sürekli yediğiniz şeyleri ortadan kaldıran diyetler, daha az kalori tüketiyorsunuz anlamına gelir.
Eğilimi fark ettiniz mi? Ne olursa olsun sonuçta daha az kalori tüketilir. Ve işte işin büyüsü size yağ kaybettirir. Ama neden bazı insanlar karbonhidratı kısmakla ya da yağı, tahılı, şekeri, abur cuburu, işlenmiş gıdaları ve akşam 7'den sonra yemek yememeyi bir yanlış birşey olarak görürler?

Yanlış değil.

Tüm bunların sonucu olarak kalori dolaylı yoldan azaltılır. Tabi ki bu "şeyler" açığa neden olur ancak açığın kendisi yağ kaybına neden olur.

İşte bu çeşitli yağ kaybı diyet ve metodların dolaylı yoldan daha az kalori tüketmenize neden olmasıdır.Size sonuçta daha az kalori tüketmenize neden olacak şeyleri veriyorlar.

Kendi Kalori Açığınızı Yaratabilmenin Tonlarca Yolu Var... Seç Birini

Şimdi, eğer bütün bu diyetleri ve metodları kullanarak kalori açığı yaratmak istiyorsanız, bu bana uyar. Ancak beslenmenizdeki kalori açığını yaratıp yağ yakmak istiyorsanız, bunu protein, yağ ve karbonhidrat içeren yiyeceklerin iyi bir dengelenmesi ile yapmalısınız.

En İyi Diyet Planı
Benim değindiğim nokta eğer bir diyet yağ yakımını sağlıyorsa kalori açığına neden olduğu için olduğudur, başarısız ise bu açığa sebep olmadığı için başarısız sayılır.

Çeviren : muratcan7
 
  • Beğendim
Tepkiler: 41 people

muratcan7

Forum Üyesi
1 Haziran 2014
34
160
33
Lüleburgaz
[MENTION=6]Savas Cebeci[/MENTION] : Hocam başlangıcı yapalım istedim :) [MENTION=7]kaotik[/MENTION] : Verdiğin link için teşekkürler o siteyi inceleyeceğim.
 
  • Beğendim
Tepkiler: 2 people

ciko

Forum Üyesi
10 Haziran 2014
84
49
18
23
Iğdır
Boy (cm)
180
Yaş
24
Spor Geçmişi
10
Kilo (kg)
94
Omuz (cm)
141
Göğüs (cm)
125
Kol (cm)
44
Bel (cm)
95
güzel çevirmişsin.yazılar ise doğru, unutmayınki az yemek kilo yapar, fazla yemekte, önemli olan ortasını bulmaktır. harcadıgında 400-500 kalori az alırsan vücut o kalori açığını yağ depolarından kullanır.ama tabi önemli olan doğru yemek, kalorisi düsük yemek.

not: sıte ıcın kendı tecrubelerımı ve bilime dayalı yazıları yazıp hazırlamıstım, yag yakımı ıcınde, ama muratcan arkadasm benı yormamıs tesekkur ederim. :) ve bu sitede zaten benim dediklerimin hemen hemen %99 'unu söylemiş. bi an kendımle grur duydum iyi mi. :)
 
Son düzenleme:

AhmetCandasNuraL

Forum Üyesi
3 Haziran 2014
15
2
3
27
Balıkesir
Tesekkur icerikli cevaplar yerine ilgili butonun kullanilmasi gerekmektedir. Tebrik mesajlarınızı Öneri ve İstekler bölümünde açabilirsiniz. Lütfen yararlı olucak yorumlar yapalım forum kirliliğinin önüne geçecektir. Teşekkürler
 
Son düzenleme:

Bumuker

Forum Üyesi
11 Haziran 2014
1
0
1
26
yok bende tık yok:D1,5aydır aynı mantıkla çalışıyorum:D9kilo verdım 76,5kiloyum günde 1300/1500max cal alıyorum.Ağırlıkta çalısıyoruma ama 2haftadır aynı kiloda sabitim aslında bu kiloda sabit kalmak istiyorum biraz göbek ve yanlar biraz fazla.D