Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Motor Kullanırken Dikkat Etmemiz Gerekenler

senbuse

Forum Prensesi
Forum Üyesi
Katılım
23 Ekim 2020
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Ödüller
1
Yaş
23
  • İlk Mesaj
Fit Puan
20
Merhaba, hızı seven ve motor kullanan bir kadın olarak motor kullanırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor ufak bir araştırma yaptım. Bulduğum bir sitedeki yazıyı sizinle de paylaşmak istedim. Yazıya geçmeden önce belirtmek istediğim bir konu var. Yolculuklarda kasksız motor kullanan bir sürü motorcu görüyorum. Her şeyden önce, kendi can sağlığımız için, motor kaskı ve motosiklet montu bizim için en önemli korunak. Lütfen kullanalım :) herkese iyi okumalar..

Bugün yüzlerce motosiklet kazası izledim. Çoğunu şehir içindeki kazalar oluşturuyordu. Bu kazaları defalarca geri ileri sarıp dikkatsizlikleri, yapılan hataları veya dikkat edilmesi gereken noktaları analiz ettim. Kendime aşağıdaki kuralları yazdım. Bu kurallara uymaya çalışacağım ve hep motordan henüz düşmemiş olanlar sınıfında kalacağım.

Sizlerin de eklemek istediklerinizi ekleyebilirsiniz. Hem bana hem de bu yazıyı okuyanlara bir uyarı bir ders olur düşüncesindeyim. Teşekkürler.

Trafikte Motosiklet kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

· Kavşak ve geçişlerde yol hakkı sen de olsa bile hep yavaşla ve araçların ne yönde gideceğinden emin olduktan sonra geç. Kısacası kavşak boş da olsa dolu da olsa tüm kavşaklarda 15 km/sa ‘e düş ve sonra hızlan.

· Kırmızı ışıklarda eğer kavşaktaysan ve en öndeysen, yeşil yanar yanmaz hızlı hareket etme, sağa sola gelen olup olmadığına bak sonra hareket et. Hele ki Türkiye’de

· Eğer trafik aniden durduysa kesinlikle bir arabanın arkasında durma, arabanın yanına dur. Sağ taraf daha güvenlidir.

· Virajları her zaman yavaş dön. Motorların kontrollerinin en çok kaybedildiği anlar dönme anlarıdır. Düz giderken, bir dokunma yoksa frene basmadan düşmek emek ister.

· Anayola katılımlardan geçerken yola katılım yönüne göz ile bakarak kontrol et. Görme açın kötü ise veya arada engel varsa yavaş geç.

· Ana yoldan ayrılmalara yaklaşırken veya geçerken yoldan ayrılacak olan arabaların o yöne doğru yapacakları şerit değiştirme ihtimallerine karşı dikkatli ol. Bu durumlar için araçların kör noktalarında kalma, araçlardan hızlı gitme, araçların yoldan ayrılma yönlerinden onları geçme.

· Birbirine yakın İki araç veya bina arasından dike yakın bir açı ile çıkarken, önce sola sonra sağa ve sonra yine sola bakarak çıkışını yap. Örneğin: Yoğun trafikte iki yüksek araç arasından güvenlik şeridine çıkarken.

· Hız yapma. Araçlar için belirlenen azamı hız sınırı neyse o sınırdan daha yavaş git. Çünkü 4 teker ile 2 teker arasında ciddi farklar var.

· Motosiklet frenlerini dengeli kullanmayı öğren. Ön freni tüm gücün ile değil kontrollü sık.

· Lastiklerini ıslak ve kaygan zeminlere uygun seç.

· En azından kask, dizlik, Korumalı mont ve eldiven giymeyi ihmal etme.

· Yoğun trafikte araçların arasından değil, en sağdan ya da en soldan git ve yüksek süratle gitme. Maks 15 km/sa

Konudan alakasız outdoor mont önerebileceğiniz bir site var mı?
 

ThousandYears

Forum Üyesi
Katılım
8 Aralık 2019
Mesajlar
632
Tepkime puanı
240
Ödüller
9
  • 100. Beğeni!
  • 250. Mesaj!
  • 50. Beğeni!
  • 100. Mesaj!
  • 25. Beğeni!
  • 50. Mesaj!
Fit Puan
1,526
Merhabalar konu için çok teşekkür ederim , motor kullanmıyorum ama amatör bisiklet yarışcısıyım .
Günde 2-3 saat civarı sürüyorum.
Benim normal hızım 45-65 arası iken o kadar çok tehlike yaşıyorum ki , siz değil 65 155-255 arası gidiyorsunuz , Allah korusun .

Kavşak ve geçişlerde yol hakkı sen de olsa bile hep yavaşla ve araçların ne yönde gideceğinden emin olduktan sonra geç. Kısacası kavşak boş da olsa dolu da olsa tüm kavşaklarda 15 km/sa ‘e düş ve sonra hızlan.

Bu kuralı yaşayarak öğrendim :( maalesef . Anayolun en sağından sürüyordum , hızım 52 civarıydı , sağdan ana yola geçiş vardı , saat 18-19 civarı hava kararmaya başlamış , çok iyi hatırlıyorum sağdaki anayola bağlanan yoldan volkswagen geliyor , beni görmemesine imkan yok imkan , hiç yavaşlamadım benim gecmemi bekler öyle geçer diye , adam yavaşlamadı , ben de o an düşündüm frene bassam yarış bisikleti disk fren değil V fren olur , fren mesafesi 10-20m , spin atmaya başladım hemen , en sonda aniden hızlanmam sayesinde araba yandan değil arkadan vurdu , bu arada arabayı süren artık edeceğim kadar laf etmiştim daha fazla etmiyim , bana vurduğu an frene bastı , vurana kadar dünyadan haberi yok hanımefendinin , öne fırladım kaç metre bilmiyorum , kaskım eldivenim üstümde bisiklet forması olduğu için az yara ile atlattım , sadece arka kolum parçalandı biraz . Arabadan inen kadın , insanları yargılamak istemiyorum ama tüm gün evde oturup dedikodu yapan bilezik kapıştıran kocası işadamı birisiydi , bisikletim de 2500 TL lik gibi bir hasar oldu , Allah'tan vuran kişi hem zengin hem böyle özür dileyen birisiydi , yardımcı oldular .

Ve kendim de bir kural eklemek istiyorum , park halindeki araçların kapılarından uzak durun , ayna nedir bilmiyorlar , 5-6 kere araba kapısına girdim , artık taktığı çözdüm zaten , kapıya gireceğim kesin ise iki elimide kaldırıp avuç içim kapıya gelecek şekilde vuruyorum kapıya , böylece bisikletime bir şey olmuyor , arabanın kapısı hafif kırılıp , bazen de camı kırılıyor .

6-7 tane daha sağlam kaza anım var , bu Volkswageni anlatma sebebim araba markasından dolayı çünkü bundan önceki 6 kazamın 6 sıda Tofaş sürücüsü ile olmuştu , onlara alıştım artık .
 
Üst