Kendine Yetmeyi Ogrenmelisin

Savas Cebeci

Yönetici
Site Admini
2 Haziran 2014
244
667
93
New York
Beslenmeni ayarlayacaksin, Nasil beslenmelisin, ne kadar protein , ne kadar kabonhidrat, ne kadar yag almalisin.
Hangi supplementlerden kullanmalisin. Neyi, ne zaman , ne kadar alacaksin ?
Ornek cok fazla yag oranin varsa glutamine almana cok gerek yoktur. Yada ciddi antrenman yapmiyorsan glutamine ihtiyacin cok yoktur. Vucutta uretilen en yaygin aminoasitlerden biridir.
Yag oranin az ise ve daha da dusurmek istiyorsan. Ozaman glutamine onemli bir rol oynar.
Hangi supplementler sana yariyor bulacaksin. Bazen doktora gidersin doktor ilac verir. Sende denersin ise yaramassa gidersin sana baska ilac verir. Aslinda kendi kendinin doktoru olursun. Kan idrar testi yaptirirsin. Bazen degerlerin yuksek cikabilir. Spor yapanlarda, yada supplement kullananlarda bazi degerler yuksek cikar. Ornegin Yogun creatine kullandiginda. Creatinine degeri yuksek cikar. Hatta hic kullanmayanlarda bile % 30 kadar yuksek cikar. Doktor sporcularda bu degerlerin biraz yuksek cikabileceginin farkindaysa onemsemez. Yoksa panic olur sana aman supplement kullanma diyebilir.
Antrenman programlarini ayarlamayi ogreneceksin. Nasil calisacaksin, hangi hareketlere yogunlasacaksin, kac set, kac tekrar yapacaksin ? Bunlari ogreneceksin. Hangi calismalardan daha cok verim aliyorsun ogreneceksin.
Yoksa sporcu beslenmesi bilmeyen bir diyetisyenden gunde 40/50 gr protein verdigi tavsiyeler alabilirsin. Boylece birak gelismeyi sahip oldugun kaslarida kaybedersin
Yada aslinda senden daha fazla bilgisi olmayan sadece anabolic steroidlerler kullandigi icin kocaman olan abilerden, antrenman tavsiyesi alirsin, 6 ayda yapacagin gelisme 2 sene surer.
Kan ve idrar testlerinde bazi degerler yuksek cikarsa bunun hangi supplementlerin yaptigini bulmakta senin gorevin. Doktor bunlari bilmez. Sen arastirip bulacaksin.
Yok ben bunlarla ugrasamamam param var diyorsan. Ozaman sorun yok. Iyi bir antrenor bulursun, sporcu beslenmesi egitimi almis bir diyetisyen bulursun. Iyi bir spor hekimi bulursun onlar bunlari senin icin yaparlar.
Hayir bunun icin param yok diyorsan ozaman ogreneceksin. Yoksa en kotu ihtimalle zaman kaybedersin. Zaman onemli bir degerdir. Cunku geri gelmez
 

hellyea

Forum Üyesi
13 Ağustos 2014
150
20
18
sağlam bir yazı olmuş hocam teşekkürler.
kendi kendine yetmesini öğrenmek gerek, özellikle benim gibi ekonomik durumu iyi olmayıpta bu sporu yapmaktan vazgeçemeyen insanların ekstra efor sarfetmesi gerek. iş bulması salon aidatını ödeyebilmesi gerek, yeterli proteini vücuduna sokabilmek için, düzenli olarak sebze meyve yiyebilmek için para kazanması gerek. kısacası çok çalışmamız gerek. allah yardımcımız olsun
 
  • Beğendim
Tepkiler: Kürşat001

erkan Bostancı

İyi ki doğdun!
Bugün Doğum Günü
Forum Üyesi
11 Ekim 2014
2
1
23
42
Ya ne kadar teşekkür etsek az bu yaptığınız işlerin karşılığını umarım alıyorsundur.
 

midi

Forum Üyesi
9 Aralık 2014
531
70
28
isim kullanarak paylaşabiliyoruzdur umarım ? Güzel bir yazı olmuş teşekkürler
 

İsmail34

Forum Üyesi
26 Kasım 2015
21
0
1
24
Haklısınız savaş hocam. Savaş hocam bir videonuzda %13 yağ oranında kolunuzun 51 cm olduğunu daha sonra definasyona girerek %8 yağ oranına indiğinizi ve kol ölçünüzün 5 cm yani 46 cm ye düştüğünü söylediniz. Peki hocam kolu 40 cm %13 yağ oranında olan biri definasyona girip %8 e düşse kolu 35' e mi düşücek? Hocam öyleyse bu definasyonu 43-44 cm den aşağı yapmamalıyız. Hocam cevabınızı bekliyorum. Bu konu hakkında salondakilerle biraz ters düştüm.