Kardiyo Yaparken Nabız Kaç Olmalı? Kardiyo Tavsiyeleri (1 Viewer)

Eyüp Baykara

Yönetici
Site Admini
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
351
Puanları
158
Kardiyo, kalp atışlarını hızlandırarak yağ yakımını hedefleyen egzersizlere verilen genel addır.
kardiyo sadece yürüme bandında yürümek/koşmakla sınırlı değildir. bisiklet, kürek çekme, ip atlama, eliptik bisiklet bunların hepsi kardiyonun içine giriyor.
kardiyo yaparken en dikkat etmemiz gereken şey ise kalp atış hızımız.
malum belli bir kalp atışı hızının altında yağlar yanmıyor. o yüzden kardiyo sırasında kalp atış oranımızı belli bir sınır içinde tutmamız gerekiyor. peki bu sınırı nasıl hesaplıyoruz?? bu hesaplamalar için değişik formüller kullanılıyor. (43 tane farklı formül var) bence en efektif sonuçları veren formül karvonen formülü. o yüzden onu anlatıcam.
bu formül temel olarak yaşınızı ve resting heart rate dediğimiz istirahat nabzını kullanarak hesaplama yapıyor.
istirahat nabzı, oturduğumuz yerde, egzersiz yapmadan dakikada atan nabız sayımızı ifade ediyor. mesela benim nabzım dakikada 65 bpm atıyor. yaşım da 32.
işe önce maksimum kalp atış hızımızı bularak başlıyoruz...

Okumaya devam et...
 
Son düzenleme:

sezgin

Forum Üyesi
Katılım
6 Ağu 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
3
Nabız konusunu çok dikkate almıyoruz ama dikkate alınması gereken önemli bir konu aslında. Bir gün yoğun kardiyo yaparken baygınlık geçiriyordum, nabzın önemini o zaman anladım. Bunu crossfitçiler daha iyi bilir. zirveyi zorladığınız zaman bilinciniz kaybolmaya başlıyor.
 

Kimler görüntüledi

Üst