Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Kardiyo Yaparken Nabız Kaç Olmalı? Kardiyo Tavsiyeleri

Eyüp Baykara

Yönetici
Site Admini
Katılım
1 Haziran 2014
Mesajlar
1,018
Tepkime puanı
345
Ödüller
10
Yaş
29
  • 1000 Mesaj mı? Durmak Bilmiyorsun!
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
  • 50. Beğeni!
  • 25. Beğeni!
Fit Puan
154
Kardiyo, kalp atışlarını hızlandırarak yağ yakımını hedefleyen egzersizlere verilen genel addır.
kardiyo sadece yürüme bandında yürümek/koşmakla sınırlı değildir. bisiklet, kürek çekme, ip atlama, eliptik bisiklet bunların hepsi kardiyonun içine giriyor.
kardiyo yaparken en dikkat etmemiz gereken şey ise kalp atış hızımız.
malum belli bir kalp atışı hızının altında yağlar yanmıyor. o yüzden kardiyo sırasında kalp atış oranımızı belli bir sınır içinde tutmamız gerekiyor. peki bu sınırı nasıl hesaplıyoruz?? bu hesaplamalar için değişik formüller kullanılıyor. (43 tane farklı formül var) bence en efektif sonuçları veren formül karvonen formülü. o yüzden onu anlatıcam.
bu formül temel olarak yaşınızı ve resting heart rate dediğimiz istirahat nabzını kullanarak hesaplama yapıyor.
istirahat nabzı, oturduğumuz yerde, egzersiz yapmadan dakikada atan nabız sayımızı ifade ediyor. mesela benim nabzım dakikada 65 bpm atıyor. yaşım da 32.
işe önce maksimum kalp atış hızımızı bularak başlıyoruz...
Okumaya devam et...
 
Son düzenleme:

sezgin

Forum Üyesi
Katılım
6 Ağustos 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
3
Ödüller
2
Yaş
24
  • İlk Beğeni!
  • İlk Mesaj
Fit Puan
18
Nabız konusunu çok dikkate almıyoruz ama dikkate alınması gereken önemli bir konu aslında. Bir gün yoğun kardiyo yaparken baygınlık geçiriyordum, nabzın önemini o zaman anladım. Bunu crossfitçiler daha iyi bilir. zirveyi zorladığınız zaman bilinciniz kaybolmaya başlıyor.
 
Üst