Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Kardiyo Yaparken Nabız Kaç Olmalı? Kardiyo Tavsiyeleri

Eyüp Baykara

Yönetici
Site Admini
Katılım
1 Haziran 2014
Mesajlar
1,016
Tepkime puanı
343
Ödüller
10
Yaş
28
  • 1000 Mesaj mı? Durmak Bilmiyorsun!
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
  • 50. Beğeni!
  • 25. Beğeni!
Fit Puan
132
Kardiyo, kalp atışlarını hızlandırarak yağ yakımını hedefleyen egzersizlere verilen genel addır.
kardiyo sadece yürüme bandında yürümek/koşmakla sınırlı değildir. bisiklet, kürek çekme, ip atlama, eliptik bisiklet bunların hepsi kardiyonun içine giriyor.
kardiyo yaparken en dikkat etmemiz gereken şey ise kalp atış hızımız.
malum belli bir kalp atışı hızının altında yağlar yanmıyor. o yüzden kardiyo sırasında kalp atış oranımızı belli bir sınır içinde tutmamız gerekiyor. peki bu sınırı nasıl hesaplıyoruz?? bu hesaplamalar için değişik formüller kullanılıyor. (43 tane farklı formül var) bence en efektif sonuçları veren formül karvonen formülü. o yüzden onu anlatıcam.
bu formül temel olarak yaşınızı ve resting heart rate dediğimiz istirahat nabzını kullanarak hesaplama yapıyor.
istirahat nabzı, oturduğumuz yerde, egzersiz yapmadan dakikada atan nabız sayımızı ifade ediyor. mesela benim nabzım dakikada 65 bpm atıyor. yaşım da 32.
işe önce maksimum kalp atış hızımızı bularak başlıyoruz...
Okumaya devam et...
 
Son düzenleme:
Üst