Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Karbonhidratları Beslenmenizde Bulundurun

muratcan7

Forum Üyesi
Katılım
1 Haziran 2014
Mesajlar
34
Tepkime puanı
160
Ödüller
1
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
Karbonhidratları Beslenmenizde Bulundurun
Onlardan vazgeçmemeniz için size 7 neden
Yazar : Brynn Mannino
Makalenin Orjinali : Keep The Carbs


Cipsleri, kurabiyeleri, şekerleri ve diğer karbonhidratları beslenmenizden çıkarmak, karın kaslarınızı göstermenizde size yardımcı olacağı doğrudur. Ama siz kilo kaybı hedeflerinze ulaşmak için tüm karbonhidratları kesmeyi düşünüyorsanız, yeniden düşünmenize neden olacak birkaç önerimiz var.

1.) Pili-bitik Hissiyatı
Çok düşük karbonhidatlı beslenme sadece vücudunuz için kötü değil, ruhunuz için de kötü. Kaliforniya/Sacremanto'lu besin uzmanı Jeannie Gazzainga-Moloo, son derece düşük karbonhidratlı diyetler sizin ruh halinizi etkilediğini söylüyor.

2.) Uyuşukluk
Karbonhidratlar ağırlık girdiğinizde kaslarınzın ihtiyacı olan glikojeni sağlarlar. Southwestern Üniversitesi yardımcı profesörü Lona Sandon, “Onlar olmadan daha zayıf hissedebilir ve kendinizi antremanda zorlamaya karşı isteksiz olabilirsiniz” diyor.

3.) Aptallık
Amerikan İlaç Enstitü'si verilerine göre; karbonhidrat yememek sizi ahmaklaştırabilir. The Flexitarian Diet kitabının yazarı Diyetisyen Dawn Jackson Blatner. “Çok düşük karbonhidrat alımı, beyin fonksiyonlarını yavaşlatabilir ve doğru konsantrasyon yetinizi düşürebilir” diyor.

4.) Daha yavaş bir metabolizma
Kaslarınızı karbonhidrat ile beslemek, yorucu yağ-kaybı rutinlerinin üstesinden gelmenize yardımcı olur. Cleveland Kliğini besin uzmanı Amy Jamieson-Petonic “Bedeniniz antreman sonrasında yakımın mümkün olduğu kadar uzun sürmesi için belli oranda karbonhidrata ihtiyaç duyar” diyor.

5.) Açlık
Yulaf ezmesi gibi yavaş sindirilen karbonhidratların kanınıza karışması daha uzun zaman alır ve iştahınızı kapamanıza abur cuburda göre daha fazla yardımcı olur. Sandon'a göre iştahı başarılı bir şekilde bastırmak, kilo kaybı için çok önemlidir.

6.) Çabuk İyileşme
Antremandan sonra vücudunuz kasları tamir edip güçlenmesi için karbonhidratlara ihtiyaç duyar. Antremandan 30 ila 60 dakika sonra protein ve karbonhidratlardan oluşan küçük bir öğün önerilir. Sandon'a göre “O zaman aralığı esnasında, vücud yenilenme, yeniden oluşum ve kas dokusunun sıradaki antremanlar için tamir edilmesi için besine ihtiyaç duyar”.

7.) Kıssadan Hisse
New England Tıp Dergisinde yeni yayımlanan bir makaleye göre, daha az kalori tüketmek karbonhidratları rahat bırakmanıza yetecektir. 101 Foods That Could Save Your Life kitabının yazarı David W.Grotto, “Düşük-kalori diyetleri, ister karbonhidrat ağırlıklı beslenme olsun, isterse düşük karbonhidratlı besleme olsun, sonuçta benzer kilo kaybı sonuçları ortaya koyuyor”.
Karbonhidrat Kontrolü
Sonuçta karbonhidrat ihtiyacınızı aktivite oranınız belirlemekte. İşte kaslarınızın ihtiyacı olan günlük maksimum oranı nasıl belirleyebileceğiniz:

Başlangıç/Düşük Aktivite: Vücud ağırlığınız başına 0.5 gr
Orta Seviye/Orta derecede Fit Kişier: Vücud ağırlığınız başına 1 gr
İleri Seviye/Yüksek Aktivite: Vücud ağırlığınız başına 1.5 gr

Geriye kalan karbonhidrat miktarı antreman'dan 30 ila 60 dk öncesi tüketilmelidir.

Çeviren: muratcan7
 

Savas Cebeci

Yönetici
Site Admini
Katılım
2 Haziran 2014
Mesajlar
244
Tepkime puanı
669
Ödüller
1
  • 100. Mesaj!
Fit Puan
0
Sifir Karb Hala Isteyen Var mi ?
Simdi gordugunuz gibi genel yan etkileri aynen bahsettigim gibi. Bunlari uygulayanlar soyluyor
Doymama hissi
Sinirlilik
Agiz kokusu ( ketone uretimi artar )
Enerji kaybi
Alginin azalmasi
Hafiza kaybi
Kas buyumesinin durmasi ( Insuline dusurunce, anabolismden cikiyor vucut )
Susuzluk hissi ( proteinlerin sindirimi zordur termik etkisi fazladir. Dolayisiyla vucuttan cok su kullanir )
Kabizlik ( bagirsaklardan su emilimi fazlalasir, lifli gida yenmedigi icinde kalin bagirsakta suyu tutacak birsey olmaz )
Sifir karb pro sporcularin son birkac hafta falan acil kilo verimlerinde ( off seasonda ozellikle fazla kaciranlarin ) kullandiklari SAGLIKSIZ bir diet turudur. Bunun sagliksiz oldugu ile ilgili bircok arastirma vardir. Isteyenlere paylasabilirim.
Yag yakmak icin boyle deli gibi beslenme turlerine bulasmayin. Kaloriyi biraz azaltin hepsi bu.
BUYUME DURUR: Sifir karb buyumeyi oldukca durdudur garanti veriyoum. Kaslarda gylocogen dolduramassaniz. O zaman nasil kilo basacaksiniz ? Agirlik calismalarinin olayi zaten kilo basmak. Microtear olusturmak. Hangi enerjiyle yapacaksiniz ?
KASLARDA KUCULUR: Kaslarda kuculme olur. Vucut karbonhidratlari glycogen olarak depolar. Her Bir gram glycogen vucutta yaklasik 2.5 gr su tutar, giden su kas hucrelerinde kuculmeye sebep verir. Kas hucresi kuculmeye basladiginda vucut protein sentezini azaltir.
GENEL OLARAK: Dusuk karb yada sifir karb en kolay kilo verme seklidir. ( kisa vadede ) Ancak soyle bir durum var. Siz tekrar karbonhidrat almaya basladiginizda vucut karb icin bekleme modunda.( karbonhidrata en hassas durumda ) Hemen insuline ziplatir. Yag depolamaya baslarsiniz.
Yani bir yilin sonunda basladiginiz yere donersiniz
Hala sifir karb isteyen var mi ?
NOT: Bazi bunyelerde daha az yan etki gosterebir. Ancak yinede gosterir. Bugun gostermez yarin gosterir.
Herkese Bol Sans
Savas Cebeci
 

leventildeniz

Forum Üyesi
Katılım
2 Haziran 2014
Mesajlar
8
Tepkime puanı
3
Ödüller
0
Fit Puan
0
Selam,

Bence ornek bir diyet yaz yada nasıl yapılır ile ilgili bir makale isteyen alsın uygulasın...
 

muratcan7

Forum Üyesi
Katılım
1 Haziran 2014
Mesajlar
34
Tepkime puanı
160
Ödüller
1
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
[MENTION=6]Savas Cebeci[/MENTION] : Hocamın da belirttiği gibi düşük karbonhidrat ya da sıfır karbonhidrat diyetlerinin vücuda zararları var. Belki bazı bünyeler bu tarz bir beslenmeye adapte olabilir ancak genel olarak yapılan araştırmalar gösteriyor ki, düşük karbonhidrat odaklı beslenmeler sağlıklı değil. Yağ kaybı için kalori açığı oluşturmak gerekli.
[MENTION=5]leventildeniz[/MENTION] : Merhaba. Bir kaç gün içerisinde beslenme kategorisi altında, beslenme planı ile ilgili bir makale paylaşacağım.
 

muammer35

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
49
Tepkime puanı
2
Ödüller
0
Yaş
23
Fit Puan
0
Allah ne verdiyse yiyorum sağlıklı olanları tabiki glisemik indexlerine göre yiyorum mesela bulgur,yumurta,ton balığı , baklagiller , yulaf ezmesi vs. kalori açığı oluşturacak şekilde karışık yiyorum ne varsa :D
 
Üst