Kafayı Yemek Üzereyim Yardımcı Olursanız Sevinirim

korayyilmazz

Forum Üyesi
14 Nisan 2019
1
0
1
24
Merhaba yaş 24 kg 90 boy 163 boyuma göre kilom çok fazla yağ oranımı bilmiyorum ama haddinden fazladır spora yeni başlıyacağım için endişelerim var araştırıyom okuyorum izliyorum iyice kafam karışıyor burda biraz bakındım bu işe gönül vermiş abilerim kardeşlerim var savaş hocanın Definasyon Beslenme Ve Antreman Programı sizce uygun mu yoksa farklı diyet ve antreman mı uygulamam lazım şimdiden teşekkür ederim.


N9En6Y.jpgO3El54.jpg
 

Fatma

Moderatör
Forum Prensesi
11 Şubat 2019
27
4
8
Boy (cm)
10
Spor Geçmişi
1
Kilo (kg)
1
Omuz (cm)
0
Kol (cm)
10
Bel (cm)
0
Merhaba Koray Bey
Öncelikle bilmeniz gereken bir husus var,burdan size antreman programı önerisi sizin açınızdan çok riskli bir durum neden diyeceksiniz kardivaskuler sistem olarak şöyle hayal edin sizin bedenen kucuk kalbiniz cok buyuk bir sistemin ihtiyacini karşılıyor bu su anlama gelir,maximum nabiz esiginizi bilmeden antreman yapmaya kalkışmamalısınız bu programı kim yazmis olursa olsun,programlar bireylare ozel yapılır siz daha cok risk altındasınız, bir bakmissiniz zayifliyicam diye kalple alakali sorunlar yaşıyorsunuz
Sabah uyandiginizdaki dinlenik nabizi bilin
Maximum nabiz oraninizi bilin(bu sizin yol haritaniz yani siz kacinci nabizda yag yakmaya başlıyorsunuz)
Bu gibi bir cok etmen sizin antreman programlarinizi ozel kilar merak ettiginiz bir konu varsa ulaşın cevap verelim:)
 
  • Beğendim
Tepkiler: jasperfreeman

jasperfreeman

K. Moderatörü
SMS Onaylı
Forum Üyesi
11 Temmuz 2017
282
96
48
35
Mersin
Boy (cm)
183
Yaş
35
Spor Geçmişi
2
Kilo (kg)
88
Omuz (cm)
132
Göğüs (cm)
123
Kol (cm)
40
Bel (cm)
92
Sevgili koray,

Sporun kuşkusuz (yağdan arınma) zayıflamaya etkisi var. Ancak şunu daima göz önünde tutmakta fayda var;
Vücut kütlesini kas kütlesi olarak arttırma konusunda beslenme her ne kadar önemliyse, vücut kütlesinden yağ kütlesini azaltabilmek için de yine beslenme en önemli etkendir.

Spor, beslenme düzene sokulduktan sonra odaklanılması gereken konudur.
Kabaca izah etmeye çalışacağım.

Farzı misal yağ oranının %38 olduğunu ele alırsak şuan vücudunda depolu halde yaklaşık 300.000 kalori mevcuttur diyebiliriz.
Yine kabaca bir hesapla bu kaloriyi sadece sporla yakmak gerçekten çok zordur. Yaptığın spora ek olarak vücudunun bazal metabolizmasını da işin içine katarak daha verimli bir yağ yakım sürecine girmelisin.

Öncelikle vücudunun enerji sistemini değiştirmen gerekiyor.
Şuan vücudun önemli ölçüde enerji kaynağı olarak glikoz (karbonhidratlar) kullanmakta. Vücudunun enerji kaynağı olarak yağları tercih etmesini iki şekilde sağlayabilirsin.

1- Düşük Karbonhidratlı Makro Beslenme
(Beslenilen düşük karbonhidratların da düşük glisemik indeksli lifli gıdalar olması)

2- Intermitten Fasting (Aralıklı oruç) + Makro Beslenme (Kilona göre protein, karbonhidrat ve yağ alımı)

Intermitten fasting'e vücudun adapte olması adına 16:8 protokolü (16 saat açlık:8 saat tokluk) ile başlayabilir bir kaç hafta sonra 18:6 ile devam edebilirsin. Kiloların önemli ölçüde azaldığında 20:4 ile hedefine ulaşabilirsin.

Bu beslenme sistemlerinden birini tercih edip disiplinli bir şekilde hayatında uygulamaya başlamalısın.

Tavsiyem, en azından ilk etapta fazla kilolarından kurtulana kadar ağırlık idmanlarından ziyade kardiyo yapmandır. Ağırlık idmanı konusunu bir kaç ay sonra yine konuşuruz. Sevgiyle kal.
 
Mobile app for XenForo 2 by Appify