Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Hız ve Performans

wideman99

Forum Üyesi
Katılım
17 Mart 2020
Mesajlar
179
Tepkime puanı
55
Ödüller
7
Yaş
25
  • 50. Beğeni!
  • 100. Mesaj!
  • 25. Beğeni!
  • 50. Mesaj!
  • 20. Mesaj!
  • İlk Beğeni!
Fit Puan
1,056
İyi günler arkadaşlar,atletik peformans özellikle milli,profosyonel sporcular için çok önemlidir.Her spor dalı için ayrılır atletik performans.Fazla kardiyo kas yıkımı yapar diye genel bir inanış varya bazı 130-140 kiloluk amerikan futbolcularının haftada 3 gün yoğun kardiyo yaptığını bizzat okudum.Yani kardiyo demek kas yıkımı demek değil aslında tam tersine güç ve hız demektir.Ama tabiki olay sadece ‘’Bodybuilding’’ olduğunda kardiyo aşırı o sporcular kadar bir önem arzetmiyor.Şimdi arkadaşlar buradaki amaç kaslarınızı daha büyütmek şişirmekten ziyada güç ve hız olmalı,kondisyon olmalı.Kendi vücut ağırlığınızı iyi kullanmanız gerekir,split antrenmanlar fazla uygun değildir amaç bütün vicudu hep bir arada çalıştırmak olacağı için Powerlifting veya Fullbody antrenmanları daha büyük önem taşır.Örnek olarak eski iki siklet şampiyonu Conor McGregor çok yoğun kardiyo içinde olan bir sporcudur.Vücudu dersenizde %9-10 civarı bir yağ oranı ve gayet güzel de bir yapısı var.Bazen tıkanmaları tamamen genetik yapısından kaynaklanmaktadır.Conor McGregor haftada 3 gün ağırlık antrenmanı yapar ve bunun 1’i tamamen Bodyweight Workout’dur.
Kardiyo denilince aklınıza sadece koşu bandı gelmesin.Yapılan bütün HIT antrenmanlar sokak koşuları kısa süreli güç testleri yani nabzı hızlıca arttırmaya yarayan bütün harketler kardiyodur.
Kasla atletik performans ilişkisine gelirsek de fazla kas = yavaşlamak demektir.Vücudunuzda yağ ile artan bir kas kütlesi oldukça hızınız düşecektir.Seçimi siz hedeflerinize göre seçmelisiniz.Her şey sadece güzel bir görünüm değildir sporun amacı zaten güçlü ve sağlıklı olmaktır,kondisyon önemli.
 
Üst