Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Hacim Kazanmak İçin Yapılan Yanlışlar

ciko

Forum Üyesi
Katılım
10 Haziran 2014
Mesajlar
86
Tepkime puanı
50
Ödüller
2
Yaş
25
  • 50. Beğeni!
  • 50. Mesaj!
Fit Puan
2
Hacimlenmede yapılan yanlışlar nelerdir?

Hacimlenme herkesin bildiği gibi Bulking dönemidir.
Kişinin Kas kütlesini arttırmak istediği bu dönemde çok fazla yapılan yanlış vardır, ben ise size bunlardan bi kaç tanesini seçtim.

- İstediğini Yemek: Çoğu kişi Definisyon (yağ yakımı) döneminde beslenmeyi çok iyi tutar, fas food vb. yiyecekleri yüketmez ama Bulking döneminde kimse ne yediğiyle ilgilenmez, karın kaslarını kaybedercesine yemek yer.Aslında bu iş benim tecrübelerime göre tam tersi, aslında Definisyon döneminde ne yediğinin pek bir önemi yok, ne kadar yediğin önemlidir, ne yediğinin önemli olması içinde yağ oranının %7-8 civarı olup yağ oranı hedefinin %4-5 civarı olmasıdır.Ancak Bulking 'de tam tersi oluyor.Bulking döneminde Harcadığımız kalori 'nin fazlasını alacağımızdan, vücudumuzun ne hale geleceğini aldığımız o kaloriyi içeren besin belirler. Yani aldığımız tüm kaloriler sağlıklı besinlerden gelmek zorunda.




- Fazla Yemek: Bi diğer hatada fazla yemek.İster sağlıklı yiyin, ister yemeyin, genede yağlanacaksınız.Öncelikle şunu belirtelim, herkesin Matebolizması farklıdır.Her insan farklıdır, ancak size ortak bi rakam verebilecek olursam, oda +200-400 arasıdır.Harcadığınız 'dan +200-400 kalori fazla alırsanız, aldığınız kalorilerde çok iyi besinlerden geliyorsa kas kütlenizde artış olur ve yağsız hacimlenirsiniz. Ama siz gidip +1000 kadar kalori alırsanız, o kalori size yağ olarak geri dönecektir.

- Antrenman Sonrası Basit Şeker: İşte en fazla yapılan hata budur.Antrenman sonrası çoğu kişi kortizol 'u engellemek, kas inşası için İnsülün Hormonunu devreye sokmak için basit şeker alır.Ancak bunu yapanlar Steroid kullanan kişilerdir.Bunun sebebi ise çoğu Steroid küründe olan insanlar, özellikle Growht Hormonunu kullanan insanların vücutları İnsüline ihtiyaç duyar.Çünki Growht Hormonu, İnsülini param parça edecek özelliklere sahip, bu yüzdende çoğu kişi İnsülin Hormonuna ihtiyaç duyduğu için Antrenman sonrası Basit Şeker alır.Bu bir hatadır, aldığınız basit seker yağ depolamanıza, ve kas yapıcı hormonları devre dışı bırakmanızı sebep olur.

-Ağır Kilo, Az Tekrar: Bu konu hem yanlış, biraz da doğru.Doğru olan şudur, Beyaz kas liflerine daha fazla sahip olan kişiler için bu antrenman sistemleri ise yarıyor. Yanlış olan ise; çoğu kişi ağır kiloya giricem diye hareketi, nefes kontrolünü, sıkıstırmaları vs. tüm hepsini yanlış yapar.Bu yüzden Ağırlık sizi değil, siz ağırlığı kontrol edin.Ağır kaldırmak bir ego 'dur, egonuza yenik düsmeyin.Eğer kendinize göre doğru ağırlığı alıp, hareketi yavas, iyi sıkıstırarak, nefes kontrolünü iyi yaparak, hareketi 3-4 saniye boyun ve zamanla kiloyu artırınca tekrarlar artmıyorsa aynı kiloda yapılıs süresini 4-5 saniye ise 7-8 saniyeye çıkartılarap hareketi doğru yaparsanız, Hipertfori 'nin keyfini çıkarırsınız.Çoğu kisi çok ağır kaldırıyorum ama büyümüyorum diyor, bunun sebebide ağır kaldırdığı içindir.

-Gainer Kullanmak: Benim dünyada gördüğüm en gereksiz Supplement 'dir.Bunu bulan firmanın ismini hatırlamıyorum, hatta öyle firma var mı onu bile bilmiyorum.ancak bu ürünü çıkaran kişinin düşüncesi buydu; antrenman sonrası kortizol salgılanır o yüzden şeker 'i proteine eklersem kortizolu engeller, kas onarımı baslatır, İnsüline ihtiyacı olan Steroid kullanan insanlar İnsülin seviyesini artırır, yoluncan çıktığı kesin.Ve daha fazla ürün satıp, para kazanmak için de tabi. Yani kısacası, antrenman sonrası basit seker alanlar Steroid kullanan kisiler, alın diye önerenlerde ürün satmak isteyen üçkağıtçı hocalardır.Eğer Gainer 'ı i kendiniz yapmak istiyorsanız, Protein Tozunuza 500 Gr. kadar Toz Şeker katarsanız Gainer olur.

-Peki Kalori İhtiyacımızı Nereden Öğreneceğiz?

Benim kullandığım bir site vereyim arkadaşlar, buyurun. (buyurun ' a tıklayın)


Fat Loss: Yağ Yakımı

Maintain: Kilonuzu Korumak İçin

Bulking: Kas Kütlesi Kazanmak İçin


Herkese bol iradeli, sabırlı Yıllar.

Yazar: Muhammet Ağrı (ciko)
 
Son düzenleme:
Üst