Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

günlük bcaa ihtiyacı

ftrci05

Forum Üyesi
Katılım
10 Haziran 2014
Mesajlar
233
Tepkime puanı
112
Ödüller
2
Yaş
27
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
günlük 450 500 gr tavuk yiyorum sizce almam gereken bcaa yı alabliliyor muyum ?

bir de savaş cebeci hocamızın bcaa günlük ihtiyaç besinlerdeki bcaa miktarıyla ilgili bir yazısı vardı elinde olan varsa bur da paylaşabilir mi?
 

cihat

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
31
Tepkime puanı
4
Ödüller
0
Fit Puan
0
Bcaa önemi

Bcaa (branches chain amino acid) Bu amino asitler vücutta ÜRETİLMEZLER. Yani dışarıdan besin yoluyla almamız gerekir. Bu amino asitler içerisinde en fazla olanı Leusıne isimli amino asittir. Diğerleri Valıne ve Isoleusıne'dir. Bunlar özel aminoasitlerdir çünkü kaslar bu amino asitleri enerji olarak kullanırlar. antrenmandan sonra kaslardaki ve kandaki bcaa düşer. Diet yaptığınızda, yaş ilerlemeye başladıgında kas kaybını önlemek için SARCOPNIA denir tıp dilinde(25 yaşından sonra her yıl %1 oranında kas kaybetmeye başlarız) Bu yüzden protein sentezi çok ÖNEMLİDİR.

Protein Sentezi:
Protein sentezini yapan essensial aminoacidler'dir (vücutta üretilmeyen) Yani besin yoluyla almak zorunda olduğumuz aminoasitler.
Vücutta URETİLEN aminoasitler(non essensial) almasak dahi vücut protein sentezler. Esas olan üretileyen amino asitlerdir. Bunların içerisinde en önemli olanı Bcaa ve özellikle LEUSINE isimli aminoasittir.

Hangi besinlerde vardır:
Hayvansal proteinlerin hepsinde vardır. özellikle whey içerisinde bolca vardır. Ortalama 30 gr hayvansal protein içinde 2/3 gr vardır.
Whey proteinlerde yaklaşık % 8/10
Casein proteinlerde % 6/8
Soya proteinlerde % 6/8
Bcaa supplement olarak aldığınızda leusine miktarı genelde % 35/50 (aldığınız bcaa içerinde ne kadar leusine olduğuna bakın ) Besinlerde eksik akldığında takviye olarak alabilirsiniz.

Ne kadar ihtiyacınız var: ortalama olarak her öğünde 3 gr kadar leusine aldığınızdan emin olun. günlük ortalama 8/10 gr kadar tüketebilirisniz.

SAVAŞ CEBECİ




 

ftrci05

Forum Üyesi
Katılım
10 Haziran 2014
Mesajlar
233
Tepkime puanı
112
Ödüller
2
Yaş
27
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
o zaman günlük 450 500 gr tavuk yiyen birisinin bcaa almasına gerek var mı yok mu şimdi tam anlayamadım ben ?
 
Üst