Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Fitness'ta Doğru Bilenen Yanlışlar !

farukozdemir

Personal Trainer
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
26 Kasım 2014
Mesajlar
441
Tepkime puanı
130
Ödüller
7
Yaş
25
  • 100. Beğeni!
  • 250. Mesaj!
  • 50. Beğeni!
  • 25. Beğeni!
  • 100. Mesaj!
  • 50. Mesaj!
Fit Puan
813
Merhabalar ,

Bu yazımda fitnessta aklıma gelen doğru bilinen yanlışları sıralayacağım aklınıza gelen olursa feedbacklerinizi bekliyorum :)

Yağları kasa çevirmek.
Artık herkes biliyor bu efsaneyi o yüzden üstünde durmayacağım çünkü teknik olarak imkansızdır yağlar kasa dönüşmez.

Antrenmandan sonra muz tüketmem gerekiyor.
Böyle bir şeye ihtiyacınız yok arkadaşlar bu muz furyası kas ağrılarını azaltmak amaçlanarak başlamıştır ve yanlış yanılgılara sebep olmaktadır.
Bir kısım kas gelişimine ve antrenmanda biten glikojeni yerine koymak adına olduğunu savunsa da buna ihtiyacınız yok bununla ilgili bir bilimsel araştırma da yok.
O yüzden illa muz falan yemek zorunda değilsiniz yemeseniz daha iyi çünkü spor sonrası olan after burn dediğimiz yağ yakım süreci biraz daha devam eder.

Mekik çekerek göbek eritmek.
Evet böyle bir şey de mümkün değildir fakat ufak bir makalede yağ yakılacak bölgeye yönlendirme yapılabileceğini okumuştum bilimsel bir araştırmaya denk gelmedim. Yani demem o ki milyonlarca mekik çekmenize gerek yok göbeğinizi eritmek yağlarınızdan kurtulmak için en doğru yapılacak şey beslenmenizi düzenlemek ve kardiolarınızı sabah aç karna yapmak.

Protein tozuyla mı yaptın.
Artık bu soruya cevap vermek istemiyorum ama protein tozunun içinde mucizevi şeyler olduğuna inanan arkadaşlarımız da var ve protein tozunu sadece içerek hayvan gibi bir vucüta sahip olacaklarını düşünüyorlar :)
Arkadaşlar protein tozuyla da yapılır protein tozsuz da yapılır buradaki amaç sadece protein alımını arttırmaktır içeriği yine proteindir(sindirimi hızlı) onun haricinde yediğiniz tavuktan içtiğiniz sütten hiçbir farkı yoktur.

Bırakınca sarkar.
Evet sporu yaptık o kadar emek verdik ve bıraktık hadi kardeşim hadi sarktı sen yapmasan daha iyiydi :)
Mantıken bu insanlara doğru geliyor tabii hiç bir bilgisi olmadan bunları söylemeleri çok normal.
Biyoloji dersinde öğretmediler sanırım vucütun ilk neleri enerji olarak kullandığını ben size söyleyeyim sıralama şu şekilde karbonhidratlar>yağlar>proteinler.
Yani ilk olarak vucütta bulunan karbonhidratlar enerjiye dönüştürülür sonra ki evre de yağlar enerjiye dönüşür ve ardından proteinler enerjiye dönüştürülmek üzere kaslardan bcaa dediğimiz aminoasit grubu çekilir. (Bazı durumlarda bu sıralama bu şekilde ilerlemez farklı bir yazının konusudur burada anlatamam)

Spordan sonra kas ağrımız yoksa gelişim olmamıştır.
Evet spor yapan herkes bilir ki o spor sonrası ağrı bizi iyi yönde etkiler kafamızda ohh be iyi çalıştım kaslarım nasıl ağrıyor diyebilir.
Ama sorun şu ki belirli zaman aynı düzeyde antrenmanlarınıza devam ederseniz o acıyı çekmeyeceksinizdir.
Bu inanış kas gelişimindeki yırtılmalardan söz ettiğimiz için iyi yırttım kasımı off nasıl ağrıyor mantığına dönmüştür ama bizim kaslarda yaptığımız yırtılmaların hepsi mikroskobiktir.
Yani siz antrenman sonrası acı çekmeseniz bile kaslarınız gelişecektir rahat olun.

Antrenmanlarım ne kadar uzunsa o kadar gelişim sağlarım.
Bu hata sanırım herkes tarafından en az 1 kere yapılmıştır (ben dahil) :)
Bilgi en büyük güçtür arkadaşlar o yüzden bilmeden yapmış olabilir veya yapıyor olabilirsiniz .
Bilim şöyle diyor; Eğer herhangi bir anabolizan(steroid) kullanmıyorsanız ve bu sporla profesyonel olarak ilgilenmiyorsanız antrenmana başladıktan 45 dk sonra vucütunuz kortizol salgılamaya başlar ve yıkım yapmaya başlar vucüt. Kişiden kişiye göre değişebilir bu süre ama 45 dakikadan 120 dakikalara çıkmaz 45 dkdan 60 dakikaya falan çıkabilir. O yüzden bir ortalama verecek olursak antrenmanlarınız 60-70 dakikayı geçmemelidir.
Forumda çok okuyorum şiir gibi antrenmanlar 2 saat 3 saat sporlar falan . Net söylüyorum gelişemezsiniz. !

Kasları şekillendirmek (parçalamak)
Yine çok yapılan hatta bu yazının üzerine de bilimsel bir kaynağın yok diyebilirsiniz ama şunu söyleyebilirim ki kaslarınızı kareleştirmek yuvarlaştırmak ovalleştirmek yok efenim kesmek bölmek ayırmak arasını doldurmak falan efsanedir. Kaslarınızı büyütebilir veya küçültebilirsiniz ama şekillerini değiştiremezsiniz bunu sadece genetiğiniz belirler. Bknz : göğüs kaslarınızın sternum'a olan uzaklığı. Bunu değiştiremezsiniz.

Saatlerce kardio yaparak kilo vermek.
Evet en sevdiğim yanlışlardan biri daha :)
Bana göre eğer ciddi bir obeziteniz yok ise haftalık yaptığınız 2 saatin üzerinde ki kardio kas kaybına yol açabilir.
Bayanlarda daha çok yapılan bir hatadır spor salonlarında her kardio makinesinin üzerine çıkıp yarım saat onda 1 saat bunda şeklinde çalışan çok kadın sporcu var ve gördükçe içim acıyor . Yaptığınız tüm bu kardiolar size kas kaybı olarak geri dönecektir.


Aklıma gelenlerin çoğunu sıraladım sizin de aklınıza gelen efsaneler var ise bu yazı altına yazabilir veya bana dmden bu da mı efsane hocam diye sorabilirsiniz :)
 

Naci

Anti-Personnel Landmine
Moderatör
SMS Onaylı
Katılım
15 Haziran 2015
Mesajlar
892
Tepkime puanı
347
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
708
Konuyu sevdim, bir iki ufak ekleme bende yapayim.

Supplement reklami yapan sampiyon sporcularla ayni urunleri kullanarak o vucuda sahip olacagini sanmak

Baslik biraz uzun oldu ama genelde cogu sporcunun dustugu yanilgi bu konu. Dergi kapaklarinda, internet sayfalarinda, magaza reklamlarinda bilmem e marka protein, bilmem ne marka kreatin, bcaa, pre training vs. urunleri ile poz veren, 55-60 santim biceps'li abiler ablalar gorursunuz. Iste o urunleri kullanirsaniz onlar gibi olursunuz yoksa olamazsiniz diye bir olay yok. Bu yuzden zaten yeni baslayan bir cok sporcu hemen protein tozu almaliyim, bcaa icmezsem sonum olur, kreatin icmezsem bench press'i %50 arttiramam gibi yanilgilara dusmekte. Arkadaslar, o urunlerin hepsini teker teker denemis birisi olarak gonul rahatligiyla soyleyebilirim ki, kullanirsaniz size faydasi sandiginiz kadar olmayacaktir. Kullansaniz da olur kullanmasaniz da. O poz veren sampiyonlar inanin bunlarin bir cogunu kullanamiyorlar. Ticari olarak vucutlarinda para kazandiklari icin bu reklamlari yapiyorlar, ayni sekilde supplement firmalari da bu insanlara yarismalara hazirlanabilmeleri icin sponsor oluyorlar. O sampiyonlarin sene boyu kullandigi kurlerin maliyetlerini, yedikleri yemeklerin butcesini duysaniz kucuk dilinizi yutarsiniz. Sonuc olarak protein tozu, kreatin, bcaa ve bilimum supplement ile dev gibi olmazsiniz, kanmayin bu reklamlara.
 
Üst