Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Doğanın İnsanlığa Armağanı Sağlık İksiri Maya (Saccharomyces cerevisiae).

erselaltiparmak

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
8
Tepkime puanı
7
Ödüller
0
Yaş
40
Fit Puan
0
Neden Armağan?
Ekmek,tatlı,börek gibi hamurişlerini kabartmak için kullandığımız mayanın eşsiz bir sağlık iksiri olduğunu biliyor muydunuz?
Ekmek, hamurişi ve tatlılara düşkün bir toplum olduğumuzdan maya, hemen her evin mutfağında sık sık kullanılıyor. Mayayı belki sadece bir hamur kabartıcı olarak düşündüğüne kadar. Oysa o doğanın bizlere bir armağanı, sağlığımız için eşsiz bir nimet. Maya yüzde 50 oranında protein, B grubu vitaminler, demir, krom, magnezyum, fosfor, çinko ve selenyum gibi minerallerle eşsiz bir yiyecek.
Japon ve Amerikalı araştırmacıların yaptıkları uzun çalışmalar sonucunda mayanın içindeki genlerin insan genlerine çok benzediği kanıtlandı. Bu önemli buluş sayesinde çok yakında insan DNA'sının daha iyi tanınacağı ve bugün çaresi olmayan pek çok hastalığın önceden teşhis edilip önlenebileceği tahmin ediliyor.
Mayanın sağlık ve güzelliğimize katkılarını keşfederek ona hakkettiği değeri veren gelişmiş ülkeler, bu çok değerli besini sadece bir katkı maddesi olarak değil, tabletler halinde gıda takviyesi olarak da piyasaya sunuyor.

Her yemekte kullanılıyor

Uzmanlar mayayı sadece hamurişlerinde katkı maddesi olarak düşünmemek gerektiğini belirtiyor, normal öğünlerde de tüketilmesini öneriyorlar. Dengeli beslenerek mayanın zengin içeriğinden olabildiğince yararlanmak mümkün. Örneğin kahvaltı ya da ikindi öğünlerinde ılık süte ilave edilerek içilebilir. Öğle ya da akşam öğünlerinde salata veya mezelere eklenerek yenilebilir. Hatta meyve sularına karıştırılabilir.

Ancak maya, kek, börek ve tatlı hamurlarını kabartmak için kullaılan kabartma tozu ile karıştırılmamalı. Karbonatı andıran ve beyaz bir toz şeklinde olan bu madde, mayanın kimyevi bir versiyonu olup aynı kabartma işlevini sağlıyorsa da mayanın içerdiği besin değerlerine sahip değil.

Maya (Saccharomyces cerevisiae) nedir?

Maya, mantarlar grubunda yer alan tek hücreli canlılardır. Çıplak gözle görülmeyecek kadar küçük, yuvarlak ve renksiz hücrelerden oluşan maya, uygun sıcaklıkta çoğalır. Bira mayası olarak da bilinen bu madde, başta ekmek olmak üzere çeşitli unlu mamullerin, bira ve şarap gibi içkilerin üretiminde kullanılıyor. Piyasada toz (kuru) ya da kalıp (yaş) halde satılıyor.

Ekmek yapımı sırasında hamur maya ile kabartılıyor. Maya undaki nişastayı etkiliyor ve bir tür şeker olan glikoza dönüştürüyor. Sonra da glikozu alkol ve karbondioksite ayrıştırıyor. Oluşan karbondioksit gazı mayalanan hamur içinde baloncuklar halinde dağılarak hamurun kabarmasını sağlıyor. Pişirme işlemi sonunda hamura katılan suyun büyük bir bölümü, karbondioksit ve alkol uçuyor. Böylece ekmek gözenekli, kabarık ve yumuşak bir kıvam alıyor.

Sağlığınız için

Daha sağlıklı ve her dem enerjik olmak istiyorsanız Maya bu konuda size yardım edebilir.Çünkü o etkili bir stres atıcı. Karaciğeri temizliyor ve anne karnındaki ceninin gelişimini sağlıyor.

Ayrıca bağışıklığı güçlendirerek hastalıkları önlüyor. Özellikle sporcular, hamileler, gelişmekte olan çocuklar ve nekahat devresinde olan hastalar bu değerli besini bol bol tüketmeliler.

Sporcular
Maya, doğadaki en zengin aminoasit özleri, magnezyum, potasyum, krom, selenyum ve fosfor gibi mineralleri, B grubu vitaminleri içerdiği için özellikle spor yapanlara son derece yararlı. Bilim adamlarına göre maya, sağlığımız için çok yararlı bir besin. Organizmanın kimyevi aktivitelerini uyararak en iyi şekilde çalışmasını sağlıyor. Hücrelerin büyüme ve üremesine yardımcı oluyor. Yağ ve karbonhidrattan yoksun olduğu için hazmı kolaylaştırıyor. Bu nedenle sporcular mayalı yiyeceklerin ağırlıklı olduğu bir beslenme alışkanlığı edinmeli. Yağsız ve mayalı hamurişleri ve ekmeğe ölçülü miktarda yer veren bir beslenme programı uygulamalı, mayayı kahvaltıda süte ilave ederek ya da diğer öğünlerde salata veya mezelere ekleyerek yemeli.
Anne adayları için maya
Hamilelik döneminde vücudun gereksinimleri artıyor. Maya tüm bu ihtiyaçları karşılayacak kadar zengin nitelikler içeriyor. Mayadaki zengin B9 vitamini (folik asit) hamilelerde çok sık rastlanan anemiyi önleyip yeni hücrelerin (plasenta gibi) üretimini uyarıyor. Cenindeki sinirsel hücrelerin gelişimesini sağlıyor. Yetişkin bir insanın günlük folik asit gereksinimi 3 mg iken hamilelik döneminde bu miktar 7.5 miligrama çıkıyor. Bu nedenle hamile kadınlar mayalı yiyecekleri, bu dönemde beslenme programlarına almalı.

Diyabet

Maya, sodyum ve şeker açısından yoksun olduğu için özellikle diyabet ve 'hipoglisemi'den (kan şekeri oranının düşmesi) yakınanlar için ideal. İçeriğindeki krom, kandaki yağ ve şeker düzeyini azaltan insülinin hareketini güçlendiriyor. Çinko minerali ise glisemi (kandaki yüksek şeker oranı) düzeyini düşürüyor.



Diyet

Sağlıklı bir diyette yer alan besinlerin vücudun tüm gereksinimlerine yanıt vermesi gerekiyor. Maya bu gereksinimlerin büyük bir bölümünü karşılayabilecek nitelikte. Zayıflama diyetleri bazen bağırsak bakterilerine zararlı olabiliyor. Maya bu durumda dengeleme görevini üstleniyor ve bağırsaklardaki yararlı bakterileri güçlendiriyor.

Karaciğer

Karaciğer, önemli görevleri yerine getiren, en yoğun çalışan ve en stresli iç organlarımızdan biri. Besinlerden aldığımız maddeleri vücut için yararlı maddelere dönüştürmek için hiç durmadan çalışıyor. Kesintisiz faaliyet gösteren bir kimya laboratuvarı gibi... Bu nedenle sürekli yardıma ihtiyacı var. Maya karaciğerin yakın dostu olarak çift etkili hareket ediyor; birincisi karaciğeri toksinlerden arındırıyor, ikincisi onun düşmanlarına karşı savaşıp yağların bu organda birikmesini engelliyor. Ayrıca maya colina denilen yağ dönüştürücü bir madde içeriyor. Bu madde, vücuda giren yağları organizma tarafından en iyi şekilde kullanılacak hale getiriyor ve karaciğerde birikmelerini önlüyor.

Yemek Tarifleri: Doğadan armağan sağlık iksiri maya - Sağlık ve Güzellik - Lezzet
Yemek Tarifleri


Ayrıca maya cilt eller ve saçlar için de inanılmaz faydalı bir besindir. Hem yeyince fayda sağlıyor. Hem de dıştan uygulayınca. Sadece sporcular değil herkesin fazlasıyla tüketmesi gerektiğini söyleyebiliriz. her şeyden önce %50 protein oranı hangi gıdada var bunu sorgulamak lazım içerdiği amino asitler B grubu vitaminler de cabası... Sayısız faydalarını bildiğim bu besini herkese öneriyorum. herkese kolay gelsin. :)

Kaynakça
http://www.lezzet.com.tr/saglik-ve-guzellik/dogadan-armagan-saglik-iksiri-maya-133
 
Son düzenleme:

Praksis

Forum Üyesi
Katılım
10 Ekim 2017
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
61
Fit Puan
0
yazı güzel içeriği bir harika ancak ; bahsi geçen mayalarin aslında sağlığa çok zararlı olduğu görüşü daha ağırlık kazanıyor eski mayalama ( eksi maya ) usulü daha sağlıklı ve doğru olduğu amerika ve Japonya hasta olmak üzere italya vb. ülkelerde yaygın ve net kabul görmüş bir kanaat. ilaveten burada ki bahsi gece mayalarin yaşlı kadın bir hastanın tedavisi sırasında kanına karışıp metabolimzasını alt üst ettiği bilinen bir gerçek
 

Praksis

Forum Üyesi
Katılım
10 Ekim 2017
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Ödüller
0
Yaş
61
Fit Puan
0
bahsettigim yazım da söz edilen yaşlı hastanın yakaladığı hastalık ismi FUNGEMI
bence biraz daha sıkı araştırma yapılması gerekiyor site güzel bilgiler süper ve fakat saglik söz konuş olduğun da iki bile az sürekli düşünmek gerek sevgiler..sağlıcakla kalın
 
Üst