Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Dengeleme hareketi-esneklik-Ratator Cuff önemli!

tatar

Forum Üyesi
Katılım
11 Haziran 2014
Mesajlar
47
Tepkime puanı
56
Ödüller
1
Yaş
26
  • 50. Beğeni!
Fit Puan
0
Vücut geliştiriciler, kendilerine, diğer insanlar kadar esnek olmadıkları söylendiğinde bunu hakaret olarak algılayabilirler, ama Nova Southeastern Üniversitesi’nde (Fort Lauderdale, Florida) yapılan bir araştırma da bu görüşü desteklemektedir. Araştırmacılar, ağırlık çalışan 60 erkekle ağırlık çalışmayan 30 erkeğin omuz esnekliğini kıyaslamışlardır. Ağırlık çalışanların, hemen her konumda daha az hareketliliğe sahip olduğunu ve omuz kaslarında ciddi güç dengesizlikleri bulunduğunu görmüşlerdir, yani rotator cuff kasları diğer omuz kaslarından daha zayıftır. Her omuz antrenmanınızın sonuna bir rotator cuff egzersizi ekleyerek ve her üst vücut antrenmanının sonunda omuzlarınızı esneterek kendinize bir iyilik yapın.

ROTATOR CUFF
Tendonları omuz etrafına yapışan 4 kası içine alan kas grubuna verilen isimdir. Bu kaslardan supraspinatus kası omuzu kaldırma, subscapular kas omuza internal rotasyon yaptırma (içe doğru dönme), infrasupinatus ve teres minor kasları ise omuza eksternal rotasyon yaptırma (dışa doğru dönme) hareketinde görev alırlar. Omuzun ağırlıklı kullanıldığı spor branşlarında aşırı kullanımlar sonucu rotator cuff tendiniti (tendonun iltahabı) veya zorlanması sonucu tendonun yırtığı sık rastlanan sorunlardandır.
En sık rastlanan şikayet üst kol dış yan ağrısıdır. Ağrı sıklıkla gece ve baş üzerinde yapılan omuz aktivitelerinde artar. Tenis, halter gibi aktiviteler sıklıkla ağrılıdır. Omuzda tıkırdama tarzı ses duyulabilir. Omuz kuvvetindeki yetersizlik sıklıkla rotator cuff’ın yırtılması ile sonuçlanır. Hastanın omuz konusunda uzmanlaşmış bir hekim tarafından değerlendirilmesi gerekir.





Egzersizler


ROTATOR CUFF için aşağıdaki hareketleri yapabilirisiniz.

Dumbbell Shoulder Internal Rotation (on bench)

Cable Seated Shoulder Internal Rotation

bu hareketi yere tam uzanarak da yapabilirsiniz

Dumbbell Lying Shoulder External Rotation

Cable Seated Shoulder External Rotation

Dumbbell Upright Shoulder External Rotation

son hareketi, tricepsinizi, hareketinizi engellememek kaydıyla, bir yüksekliğe oturtarak da yapabilirsiniz.
 
Üst