Deadlift Anatomi ve Nasıl Yapılır?

tatar

Forum Üyesi
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
47
Tepki puanı
56
Puanları
33





1
SIRTINIZ DÜZ DEĞİL

Omuriliğinizin lumbar bölümü en hassas bölgedir çünkü onu çevreleyen bağlar yeteri kadar kuvvetli değildir. Yanlış formda (beliniz ve kalçanız fazla yukarıda) ağırlık kaldırmak da bu bölgeye fazla yük bindirerek uzun sürecek bel ağrılarına neden olur.
2
OMUZLARINIZ SABİT DEĞİL

Eğer omuzlarınızı sabit tutmazsanız, sırtınızı kamburlaşır. Oluşan basınç da omurilik sıvısının lumbar bölgesine kaymasına sebep olur. “Bu da disk kaymalarına yol açabilir” diyor Hartman.
3
FAZLA GERİYE ESNİYORSUNUZ

Dik durayım derken gövdenizi fazla geriye götürürseniz (belinizde gereksiz bir eğim oluşursa), omuriliğinizin lumbar bölgesine gereğinden fazla yük biner. Bu da kalıcı ağrılara ve hatta stres kırıklarına neden olabilir.



1
YUMRUK YEMEYE HAZIR OLUN

Ayağa kalkarken karın kaslarınızı sıkın. Karın kaslarını sıkmak, omuriliğinizin en esnek kısmı olan lumbar bölgesinin sabit kalmasını sağlar. Bu sayede omuriliğin içe ya da dışa bükülmesini ve kambur olmasını önler.

2
OMUZLARINIZI KİLİTLEYİN

Omuzlarınızı aşağı ve geriye doğru çekerek kürek kemiklerinizi sabitleyin. Kürek kemiklerinizi kontrol eden kaslar, omuriliğinizin üst kısmından başlar. Yani kürek kemiğinizi sabitlemek torakik bölgeyi korur.

3
KALÇANIZI SIKIN

Kalça kaslarınızı sıkmak omuriliğinizin sakrum kısmıyla lumbar bölgesi arasındaki ‘menteşeyi’ kilitleyerek alt sırt bölgenizle belinizi tek bir birim haline getirir. Bunu deadlift, şınav ve plank hareketlerinde de uygulamalısınız.


 
Son düzenleme:

elbiskuha

Forum Üyesi
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
60
Tepki puanı
6
Puanları
18
200kg nun üstüne çıkmak hedeflerimden biri bu harekette
 

mevsres

Forum Üyesi
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
83
Tepki puanı
9
Puanları
18
Biz 200 KG'ın üstünde Deadlift yapmayı hayal ediyoruz, ancak Dmitry Klokov 200 kilonun üstünü tepeye kadar kaldırıyor, çok şaşırıyorum adama. Büyük üstat. :)
 
Üst