Calisthenics İle İlgili Her Şey

Calisthenics,tamamen vücut ağırlığına bağlı olan veya diğer bir kolu olan Weighted Calisthenics gibi ağırlık eklemeleri ile de desteklenen bir vücut geliştirme dalıdır.Peki calisthenics nedir,nasıl yapılır,nasıl başlanmalı,nerelerde yapılabilir? Bunları açıklaycağım.

1- Nasıl Yapılır ?: Calisthenicsi yapmaya karar verdik peki nasıl başlayacacağız bunları anlatacağım.Calisthenicste arkadaşlar ağırlık artmaz hareket zorlaşır.Bu önemli bir kavram.Evet bodybuilding gibi tekrar set frekans artımlarıyla linear artış sağlarız ama ana nokta hareketlerin zorlaşmasıdır.Tabii bu ‘’ Full Calisthenics’’ için geçerli.
Mesela şınavdan Örnek verelim;
Lvl 1: 3 Set 10 tekrar klasik şınav
Lvl 2: 3 Set 15 tektar klasik şınav
Lvl 3: 4 Set 12 tekrar şınav
Lvl 4: Decline Şınav
Lvl 5: Klasik Negatif Şınav
Lvl 6: Yüksek Şınav (Deficit)
Lvl 7: Archer Şınav
Lvl 8: Ring Şınav
Lvl 9: Negatif Ring Şınav
Lvl 10: Pseduo Şınav
Lvl 11: Tek Kol Şınav
Lvl 12: Halka Archer Şınav
Lvl 13: Full Vücut Ağırlığı Şınav(Ayaklar havada)
Lvl 14: Derin Full VA Şınav
Lvl 15: Ring Full VA Şınav

Gördüğünüz gibi arkadaşlar bir şınavın birden fazla versiyonu var bu daha uzar gider.Hareket zorlaştıkça,sinir sistemimiz buna adapte oldukça Calisthenicste yol katederiz.
Peki başlamamız için ne yapabiliriz?
Liftvault ya da benzeri bir siteden veya bir hocadan bir başlangıç programı bulup başlamak.Zaman geçtikçe de kendimizi zorluğa adapte etmek.

2- Calisthenicste Bulking Yapılır Mı ?
Eski bir calisthenicser olarak benim de en çok merak ettiğim konulardan biriydi...
Ben size direk cevabı vereyim, Evet
Lakin calisthenicste düşük yağ oranına sahip olmak her zaman avantajdır.Unutmayalım :)

3-Salon mu Ev mi Park mı ?
Bildiğiniz gibi calisthenics demirin olduğu her yerde yapılr :) Şimdi bu soruya cevap sizin nasıl rahat edeceğiniz yönünde.
Evde yapacaksanız Barfiks demiri,jimnastik halkaları,Dips istasyonu şart.Salon da yapacaksanız crossfit salonlarını öneririm.Parkta zaten bildiğimiz gibi,belki de en iyi seçim :)

4- AĞIRLIKLI CALİSTHENİCS vs BW CALİSTHENİCS ?
Arkadaşlar burada da yine her şey sizin seçiminize bağlı.
Ağırlıklı Calisthenics Avantajları:
Linear artış daha kolay gözlemlenir
Bulking için de kolaylık sağlar
Bodybuilding temellerine dayalıdır
Ağırlıklı Calisthenics Dezavantajları:
Ego Liftinge açıktır
Sakatlanmalara daha açıktır

Ağırlıksız Calisthenics Avatanjları :
Demir olan her yerde yapılabilir
Vücudun daha esnek olmasını sağlar
‘’ Supermanpower ‘’ a ulaştırır

Ağırlıksız Calisthenics Dezavantajları
Linear artış daha zordur
Adaptasyon süreci yorucudur
Sinir sistemini daha çok yorar
Hareket için kol,bacak yırtılmalarına daha açıktır
Yağ oranı daha çok önem taşır
İri görüntülere ulaştırması çok zordur

Evet arkadaşlar,calisthenicsi en kısa ve mantıklı olarak bu makale ile anlatmak istedim.Temellerini
bilip mantıklı hareket etmemiz bizi ileri taşıyacak. Herkese iyi günler.

Ahmet Doğanay...
 

atahanklc

Forum Üyesi
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
73
Tepki puanı
11
Calisthenics,tamamen vücut ağırlığına bağlı olan veya diğer bir kolu olan Weighted Calisthenics gibi ağırlık eklemeleri ile de desteklenen bir vücut geliştirme dalıdır.Peki calisthenics nedir,nasıl yapılır,nasıl başlanmalı,nerelerde yapılabilir? Bunları açıklaycağım.

1- Nasıl Yapılır ?: Calisthenicsi yapmaya karar verdik peki nasıl başlayacacağız bunları anlatacağım.Calisthenicste arkadaşlar ağırlık artmaz hareket zorlaşır.Bu önemli bir kavram.Evet bodybuilding gibi tekrar set frekans artımlarıyla linear artış sağlarız ama ana nokta hareketlerin zorlaşmasıdır.Tabii bu ‘’ Full Calisthenics’’ için geçerli.
Mesela şınavdan Örnek verelim;
Lvl 1: 3 Set 10 tekrar klasik şınav
Lvl 2: 3 Set 15 tektar klasik şınav
Lvl 3: 4 Set 12 tekrar şınav
Lvl 4: Decline Şınav
Lvl 5: Klasik Negatif Şınav
Lvl 6: Yüksek Şınav (Deficit)
Lvl 7: Archer Şınav
Lvl 8: Ring Şınav
Lvl 9: Negatif Ring Şınav
Lvl 10: Pseduo Şınav
Lvl 11: Tek Kol Şınav
Lvl 12: Halka Archer Şınav
Lvl 13: Full Vücut Ağırlığı Şınav(Ayaklar havada)
Lvl 14: Derin Full VA Şınav
Lvl 15: Ring Full VA Şınav

Gördüğünüz gibi arkadaşlar bir şınavın birden fazla versiyonu var bu daha uzar gider.Hareket zorlaştıkça,sinir sistemimiz buna adapte oldukça Calisthenicste yol katederiz.
Peki başlamamız için ne yapabiliriz?
Liftvault ya da benzeri bir siteden veya bir hocadan bir başlangıç programı bulup başlamak.Zaman geçtikçe de kendimizi zorluğa adapte etmek.

2- Calisthenicste Bulking Yapılır Mı ?
Eski bir calisthenicser olarak benim de en çok merak ettiğim konulardan biriydi...
Ben size direk cevabı vereyim, Evet
Lakin calisthenicste düşük yağ oranına sahip olmak her zaman avantajdır.Unutmayalım :)

3-Salon mu Ev mi Park mı ?
Bildiğiniz gibi calisthenics demirin olduğu her yerde yapılr :) Şimdi bu soruya cevap sizin nasıl rahat edeceğiniz yönünde.
Evde yapacaksanız Barfiks demiri,jimnastik halkaları,Dips istasyonu şart.Salon da yapacaksanız crossfit salonlarını öneririm.Parkta zaten bildiğimiz gibi,belki de en iyi seçim :)

4- AĞIRLIKLI CALİSTHENİCS vs BW CALİSTHENİCS ?
Arkadaşlar burada da yine her şey sizin seçiminize bağlı.
Ağırlıklı Calisthenics Avantajları:
Linear artış daha kolay gözlemlenir
Bulking için de kolaylık sağlar
Bodybuilding temellerine dayalıdır
Ağırlıklı Calisthenics Dezavantajları:
Ego Liftinge açıktır
Sakatlanmalara daha açıktır

Ağırlıksız Calisthenics Avatanjları :
Demir olan her yerde yapılabilir
Vücudun daha esnek olmasını sağlar
‘’ Supermanpower ‘’ a ulaştırır

Ağırlıksız Calisthenics Dezavantajları
Linear artış daha zordur
Adaptasyon süreci yorucudur
Sinir sistemini daha çok yorar
Hareket için kol,bacak yırtılmalarına daha açıktır
Yağ oranı daha çok önem taşır
İri görüntülere ulaştırması çok zordur

Evet arkadaşlar,calisthenicsi en kısa ve mantıklı olarak bu makale ile anlatmak istedim.Temellerini
bilip mantıklı hareket etmemiz bizi ileri taşıyacak. Herkese iyi günler.

Ahmet Doğanay...
Abi selam benim yasım 14 salona gitme imkanım var bodybuilding mi calithenics mi yapacağım karar veremedim yağ oranım %6 çok zayıf değilim kilom 53 kas kütlem azda olsa var kendimi bildim bileli spor yaparım profesyonel basketbolda oynuyorum sence hangisi daha iyi olur yağ oranı önemli demişsin bu yüzden kafama takıldı.
 

Ahmet Doğanay 

Moderatör
SMS Onaylı
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
265
Tepki puanı
199
Abi selam benim yasım 14 salona gitme imkanım var bodybuilding mi calithenics mi yapacağım karar veremedim yağ oranım %6 çok zayıf değilim kilom 53 kas kütlem azda olsa var kendimi bildim bileli spor yaparım profesyonel basketbolda oynuyorum sence hangisi daha iyi olur yağ oranı önemli demişsin bu yüzden kafama takıldı.
Dostum öncelikle selam.Yağ oranın büyük ihtimalle %6 değildir sen öyle düşünüyor ya da yanlış ölçüyorsundur :) Calisthenics veya bodybuilding yapman senin tercihine bağlı.Calisthenicste düşük yağ oranı avantajdır bu yüzden bu yorumu yaptım.
 

atahanklc

Forum Üyesi
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
73
Tepki puanı
11
Dostum öncelikle selam.Yağ oranın büyük ihtimalle %6 değildir sen öyle düşünüyor ya da yanlış ölçüyorsundur :) Calisthenics veya bodybuilding yapman senin tercihine bağlı.Calisthenicste düşük yağ oranı avantajdır bu yüzden bu yorumu yaptım.
Bende öyle düşündüm abi ama diyetisyene sorduğumda bi hata olmadığını söyledi şu bel boyun ölçümlerinden pek emin değildim ama onlarda o civar veriyordu. Teste göre kas oranım normalden düşük çıktı
 

Ahmet Doğanay 

Moderatör
SMS Onaylı
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
265
Tepki puanı
199
Bende öyle düşündüm abi ama diyetisyene sorduğumda bi hata olmadığını söyledi şu bel boyun ölçümlerinden pek emin değildim ama onlarda o civar veriyordu. Teste göre kas oranım normalden düşük çıktı
Doğrudur dostum,zamanla düzenli beslenem ve antrenman prensipleri ile yol katedeceksin.Seçim ise senin elinde :)
 
Üst