Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Bölgesel Yağ Yakımı (makale)

Nurettin Olgun

Yönetici
Katılım
22 Mayıs 2015
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
617
Ödüller
2
Yaş
33
  • 100. Mesaj!
  • 250. Mesaj!
Fit Puan
49
IMG_3820.jpg

Merhaba fitness bilim ailesi,makaleyi paylaşmadan önce benimde ekleme yapmak istediğim birkaç husus var.

"8 haftada veyahutta 10 haftada vücut yapılmaz.! "

Vücut geliştirmek sabır ister ,emek ve disiplin gerektirir.Naturel olarak yıllar içerisinde vücut yapılır.

Naturel değilseniz,zaten bunu tartışmanın da bir alemi yok.

Diğer bir sokak efsanesi bölgesel yağ yakımı umarım paylaşmış olduğun Makale sizi bu konuda Aydın'latacak

BÖLGESEL İNCELME/“KARIN EGZERSİZLERİ YAPARSAM KARIN YAĞLARIM – KALÇA BASEN EGZERSİZLERİ YAPARAK O BÖLGEDEKİ YAĞLARIM ERİR”.
SPOT REDUCTİON

MANTIKSIZ: Yine bana gelen bay ve bayanlar beden karınlarındaki o kat kat yağları eritmemi istediklerinde onları koşu bandı, bisiklet, eliptical, stepper, Air/space walker, stair claimber/master gibi aletlere çıkarıp her birinde 5’er 10’ar dakikadan 30-60 dakikalık egzersiz programları verdiğimde bana çok kızıp bozulduklarını hatırlar, işe önce 5-10 dakikalık konferanslarla yağ yakmanın , bölgesel incelmenin fizyolojisini, mekanizmasını anlatmakta başladığımı çok hatırlarım.

DOĞRUSU: Bölgesel incelme (spot reduction) diye bir olgu yoktur (keşke olsaydı bayanlar basen derdinden erkekleri de göbek problemlerinden kurtarırdık). Yine aşağıda kalın harflerle yazıyorum.
SİZ HANGİ BÖLGENİZİ ÇALIŞTIRIRSANIZ ÇALIŞTIRIN YAĞLAR TÜM VÜCUT YAĞLARINDAN ÇEKİLEREK ENERJİ TEMİN ETMEK İÇİN YAKILIR EN SON YEMEKTEN ALIP VÜCUDUNUZ DA BLOKE EDİLEN YAĞ İLK ÖNCE EGZERSİZLE YAKILAN YAĞDIR VE ASLA ÇALIŞTIRDIĞINIZ BÖLGEDEN GELİP ORADA AZALIP ORASI İNCELMEZ .

Bu konuda (spot Reduction) ilk yapılan geniş çaplı araştırmalarda, sporcular bilim adamları bile böyle bir şeyin var olduğuna inanıyorlardı. (1930-1988) çalışmalarda bölgesel incelmenin olabileceği yönlerdeydi. Atletler saatlerce koşturuluyor, bazı sporcuların bellerine naylonlar sarılıp mekikler, twistler, crunch’lar yatırılıp kalçalardaki ve karındaki yağ azalması ve santim olarak incelme ölçülüyordu.
Bu araştırmaları yapan bilim insanları kalça ve karında incelmelere rastladılar ama hata yaptıkları yer çalıştırılıp teste alınan deneklerin diğer vücut bölgelerindeki incelmeleri (composisyon) ölçmemeleriydi. Denekler yağı vücutlarının her yerinden kaybetmişti! California ACSM. 2011.
1988’den sonra ACSM ve ASCA ve birçok üniversitede yapılan araştırmalarda bölgesel incelmenin bir mit (hayal, efsane) olduğuydu. Araştırma için tenisçiler en iyi denekler olarak seçildi zira bu sporcular hep ağırlıkla bir kolunu kullanan sporculardı ve 2 saat çalıştırılan aynı kolun daha çok incelmesi gerekiyordu.
Dominant olmayan (çalışmayan kol ) kolun bölgesel incelme testinde zayıflamaması gerekiyordu çünkü tenis sırasında o çalışmayan kol aktif değildi. Deneklerin çalışan kol çevresinde egzersizin sebep olduğu hipertrofi görüldü fakat hem çalışan ve hem de hiç çalışmayan koldaki yağ deri altı kalınlığı tüm deneye alınan tenisçilerde aynıydı, hiç yağ oranında incelme yoktu (2006 california CSM)
Başka bir araştırma yine tanınmış bir üniversitede (Harvard 2008) 3. Kez yapıldı. Tüm deneklere mekik (sit up/ crunch) yaptırıldı. Hem de 27 gün devamlı , her gün saattlerce…

Araştırmacılar abdominal yağ depolarında yağ hücreleri çaplarında hiçbir farka rastlamadılar. Aynı bulgulara, kürek kemiği (subscapular ve gluteal ) ve kalça bölgelerde yağ hücre çapı azalmasına rastlamadılar.
Bu araştırmalar karın, kalça, basen vs gibi bölgeler çalıştırıldığında vücudumuzun yalnız o bölgede yağ yakımı adaptasyonu yapamadığını göstermekte. Araştırmalar çalıştırılan bölgede incelmeye rastlanırsa bu o bölgenin sıkıştırılıp tonusunun artarak toparlanmasından kaynaklandığını o bölgeye özel yağ azalmasından olmadığını yayınladılar (Börchers, J.R, Clem, K.L, Habash, D.L, Nagorasha H.N, Stokley L.M, Best, T.M 2009 metabolic syndrome and insülin resistance , Exercise intensity & maximal fat oxidation 2002)
Bu arada Dr Harvey ve arkadaşları iç organ yağları visceral yağların erkeklerde daha çok olduğunu, hele hele steroid alanlarda hem artmakta hem de karnın dışarı çıkmakta olduğunu gördüler tabiki bu tehlikeli bir durumdu. Çünkü insülin direncini etkiliyor, kilo vermeyi daha da zorlaştırıyor.
Deri altı yağlarını ( Subcutaneus) zaten biz elle hissediyor gözlede artıklarını vücudu bozduklarını görüyoruz. Piyasadaki bölgesel yağları indiriyoruz diye satılan alet üretici ve satıcılarının hala yanlış yönlendirip sağlıkları ve paraları ile oynadıklarını biliyoruz, özellikle L- Carnitine çok istismar ediliyor, elimizde 100,e yakın üniversite araştırması var…Hepimizin söylediği gibi.. “ Bazı suplement,ler cüzdanımızı zayıflatıyor (fakirleştiriyor) ama idrarımızıda zenginleştiriyor!...”

Bazıları da karın ve kalça basen kaslarını her gün çalıştırılırsa hem inceleceklerini hem de kuvvetlenip alt omurgayı (lumbar bölgeyi vede LPHC= Lumba Pelvic Hip Complex,i) daha iyi koruyacaklarını zannetmekte veya dergiler onları öyle yönlendirmektedirler.
Oysa karında diğer vücut kasları gibi kastır biraz uzunluğu ve yapısı değişiktir hepsi o kadar. O yani abdominal kasları çalıştırırken ( Rektüs abdominalis, transversus abdominalis--- core,larla birlikte hepsi 29 kas…) diğer kas/güç geliştirme prensiplerine uyun. Birde ön (anterior) veya arka (posterior) bölgeler arası kas güç / esneklik dengesini bir tarafı fazla çalışarak bozmayın, stabilize ile oynamayın. Yaratılacak dengesizlik farkı (agonist/ antagonist arasındaki) kesinlikle bir sakatlığa sebep olabilir.
1959-63 yıllarında ağırlık egzersizlerine başlamadan önce bazı hocalarımız “Biraz mekik yapın ısının sonra koparmadan (snatch) ile başlayın ve ilk önce yüksek çekiş ve second pull (high pull ups: geniş koparma tutuşu ile BB’yi (Barbelli) çene altına çekiş ve bar dizin üstüne gelince çekişte gittikce hızlanma ( Speed akselerasyonu) yapmamızı isterlerdi…
Her ne derlerse desinler “ Bölgesel incelteceğiz” diyenlerden uzak durun, ister pasif, ister aktif olsun… fakat işletme sahibinin kirasına ve masraflarına yardımcı olmak istiyorsanız!..kesinlikle gidin, bunu bizlerde isteriz….
Kaynak;NAMIK EKİN emekli saz komandosu..
 
Son düzenleme:
Üst