Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Beslenme programı-Kalori hesaplama-Besin Değerleri

Prototype I

Forum Üyesi
Katılım
12 Ekim 2014
Mesajlar
29
Tepkime puanı
2
Ödüller
1
  • 20. Mesaj!
Fit Puan
0
Arkadaşlar öncelikle herkese iyi günler dilerim. %12.7 yağ oranım var 59 kiloyum yağsız kütlem 51.5 kg civarı 180 boyundayım ve 18 yaşımdayım. Savaş hocamızın videolarından günlük protein ihtiyacını bulmak için 51.5 kiloyu 2.75 ile çarptım ve günlük 141.625 gr. protein almam gerektiğini buldum. proteini %40 olarak hesaplarsak karbonhidratıda %45 olarak hesapladığımda 150-155 gr arası karbonhidrat ve 22 gr kadarda yağ almam gerekiyor.

1.Şimdi gelelim soruma bu hesaba göre günde 1402 cal. almış oluyorum ki bu bana çok az geldi acaba benmi biryerlerde yanlış yapıyorum.

2.olarak ise https://www.diyetkolik.com/kac-kalori/makarna-5044/ bu siteden nasıl beslenmem gerektiğini hesaplamaya çalışıyorum ama 1 tabak makarna yiyince günlük almam gereken karbonhidratı almış oluyorum 25 gr.da protein var üstelik bu site güvenilirmidir hadi almamız gereken proteini karbonhidratı ayarladık yediğimiz yemeklerde nekadar olduğunu nasıl anlayacağız.

Spora yeni başlamış bir kardeşiniz olarak kafamda birçok soru var yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Fatih A.

Moderatör
SMS Onaylı
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
799
Tepkime puanı
236
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
4
Arkadaşlar öncelikle herkese iyi günler dilerim. %12.7 yağ oranım var 59 kiloyum yağsız kütlem 51.5 kg civarı 180 boyundayım ve 18 yaşımdayım. Savaş hocamızın videolarından günlük protein ihtiyacını bulmak için 51.5 kiloyu 2.75 ile çarptım ve günlük 141.625 gr. protein almam gerektiğini buldum. proteini %40 olarak hesaplarsak karbonhidratıda %45 olarak hesapladığımda 150-155 gr arası karbonhidrat ve 22 gr kadarda yağ almam gerekiyor.

1.Şimdi gelelim soruma bu hesaba göre günde 1402 cal. almış oluyorum ki bu bana çok az geldi acaba benmi biryerlerde yanlış yapıyorum.

2.olarak ise https://www.diyetkolik.com/kac-kalori/makarna-5044/ bu siteden nasıl beslenmem gerektiğini hesaplamaya çalışıyorum ama 1 tabak makarna yiyince günlük almam gereken karbonhidratı almış oluyorum 25 gr.da protein var üstelik bu site güvenilirmidir hadi almamız gereken proteini karbonhidratı ayarladık yediğimiz yemeklerde nekadar olduğunu nasıl anlayacağız.

Spora yeni başlamış bir kardeşiniz olarak kafamda birçok soru var yardımcı olursanız çok sevinirim.
Diyetkolik sitesi güvenlidir ama bilgi yetersizdir. 150gr protein al , 80gr yağ al 300gr karbonhidrat al(pişmemiş haline göre hesaplanır karb). 300gr pişmemiş bulgur tabağa geldiğinde 900gr olur, ağırlığının iki katı su çeker, pişmiş haline göre hesaplarsan hata olur.

1 tabak makarnanın kaç gr geldiğine bakıp hesap yapacaksın, makarnada birebir su çeker.
Aldığın proteinler hayvansal gıdalardan gelmeli, eksik aminoasit olmadığı için biyoyararlılık fazla olur.
Yüzde hesabına fazla takılma, proteini 150gr hesapladık ya geriye kalan kaloriyi yağ ve karba paylaştır, yağın vücutta önemli görevleri var almadan olmaz, sızma zeytinyağı iyidir, yağsız yemeklerin üzerine ekleyeceksin.İyi Çalışmalar.
 
Üst