Bayanlarda Kol Arkasi ve Koltuk Alti Gevsekligi

Savas Cebeci

Yönetici
Site Admini
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
244
Tepki puanı
669
Puanları
123
Bayanlarin karsilastigi sikintilardan biride kol arkasi ( triceps ) ve Koltuk alti arka kisim ( teres major, latissimus dorsi ) kaslarinin gevsek olusudur.
Ozellikle yas ilerlemeye basladikca kallojen uretimi yavaslar. Doku elastikiyetini kaybetmeye baslar.Ozellikle koltuk alti ve kol arkasi kaslari gevsemeye baslar. Fazla kilo alimi yada cok hizli kilo verimi de bu sarkikliga sebep olabilir.

DUZELTMEK ICIN NELER YAPABILIRSINIZ ?

Tabiki bunun ameliyatla cozumleri vardir. Ancak kendiniz uygun bir beslenme ve antreman sekliyle bu gevsekligi giderme sansiniz olabilir.
Oncelikle haftada BIR kg dan fazla kilo vermeyin.

BESLENME: Bol su icmeye calisin. Dokularin susuz kalmasini onleyin. Beslenmenizde protein artirimi yapin et, tavuk, balik hayvansal proteinleri mumkun oldugunca yagsiz tuketmeye bakin.

ANTREMAN: Hedef kas gurubu, Arka Kol ( Triceps ), Koltuk Alti ( teres major, latissimus dorsi )
Kullanabileceginiz egzersizler. Arka kol ( triceps icin ): Shoulder Press, Lying triceps extension ( EZ bar ile ), Cable Triceps Push Down ( bu uc hareket en temel hareketlerdir.
Koltuk alti ( teres major, latissimus dorsi ) Lat pull down, Seated Rowing ( bu iki hareket temel hareketlerdir )

Ornek Antreman Programi :

Shoulder Press 3 x 10/12
Lying triceps Extension 3 x 8/10
Cable Triceps Push Down 3 x 10/12
Lat Pull Down 3 x 10/12
Seated Rowing 3 x 10/12

NOT: Agirlik calismalarini yapabileceginiz en agir kilolarla yapin. Seti bitirdiginizde en fazla 1/2 tekrar daha yapacak enerjiniz kalmis olsun.

Herkese Bol Sans
Savas Cebeci
 

Hüseyin Dinç

Forum Üyesi
Katılım
4 Ara 2014
Mesajlar
39
Tepki puanı
6
Puanları
8
Konu için teşekkürler. Alt karın sarkmaması için ne yapmalıyız? Yaptığımız karın çalışmaları bunu önleyebilecek nitelikte mi?
 
Üst