AĞIRLIK ARTTIRIMI KAÇ HAFTADA BİR OLMALI?

fırat erişen

Forum Üyesi
7 Ocak 2019
25
2
3
28
Boy (cm)
183
Yaş
28
Spor Geçmişi
2
Kilo (kg)
83
Omuz (cm)
0
Kol (cm)
10
Bel (cm)
0
iyi bir antreman, beslenme, dinlenme sonrası ağırlık arttırımı kaç haftada bir olmalı. herkesin durumu farklılık gösterebilir ama genellikle olması gereken nedir. burda ağırlık tekrar seçimi kilo arttırımında farklılık gösterirmi? ağırlıklar 2 haftada birmi 3 haftada birmi artıırılmalı?
 

Eyüp Baykara

Yönetici
Site Admini
1 Haziran 2014
847
255
83
27
Bunun bir kuralı yoktur. Kaldirabildigin en ağır kilo ile çalışmalısın. Aksi halde kaslar hasar göremez ve gelişmez.
 

fırat erişen

Forum Üyesi
7 Ocak 2019
25
2
3
28
Boy (cm)
183
Yaş
28
Spor Geçmişi
2
Kilo (kg)
83
Omuz (cm)
0
Kol (cm)
10
Bel (cm)
0
kasların hasar görerek tamir olduğunu biliyorum. demek istediğim şu: misal sen benc te 60 basıyorsun. 8-9 tekrar yapıyorsun diyelim. beslenmen antremanın dinlenmen iyi. kaç hafta sonra 60 kg olan benc 64e çıkar. benim gittiğim salonda en az ağırlık 1.25 kg.
 

Fırında_Sütlaç

Forum Üyesi
3 Eylül 2017
48
11
28
İstanbul
bu tamamen senin performansına bağlı bir şey. misal veriyorum 30kg 10 tekrar ile çalıştığın bir bölgenin son setinde; bir sonraki hafta 30kg 9tekrar veya 35kg 8 tekrar veya 25kg10 tekrar veya 35kg10 tekrar vb..... gibi varyasyonlarla çalışabilirsin. kimi zaman ağırlık düşer veya artar kimi zaman 10 değil 9 veya 11 tekrar yapabilirsin. bu tamamen senin performansına bağlı. günlük değil aylık izlenimler yapmak lazım. mesela 1 ay önce 30 kg ile çalışabiliyordum şimdi 30 kilo ile +1 tekrar yapabiliyorum. bu bile bir ilerlemedir. önemli olan yapabildiğinin en iyisini yapmaya çalışmak, sen kaldırabildiğin en yüksek ağırlığı hareketin formunu bozmadan kaldırmaya devam et. 1 tekrar daha yapamayacak kadar bitir kaslarını gelişim kaçınılmaz olacaktır. ağırlık arttı yada düştü diye takıntı yapmaya gerek yok ana mantalite yapabileceğinin en iyisi.