Hoş geldin!

Forum sitemize kayıt olarak fitness ve vücut geliştirme konularında sorular sorabilir, diğer insanlarla iletişime geçebilirsiniz!

Şimdi Kayıt Ol

Ağır Yüklerle Çalışmadan Önce Bunu Okumalısın

Atlefit

Onaylı Üye
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
27 Eylül 2017
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Ödüller
0
Fit Puan
0
Kas yapmak için spor salonunda ağır yüklerle çalışmak vücut geliştirmede önemli. Peki “ağır” bir yük kaç kilodur? Bir kiloyu ağır yapan nedir? Hareketi elimizin tutabildiği maksimum ağırlıklarla mı yapmalıyız? Bazı durumlarda kas yapmak için daha ağır yüklerle çalışmak seni kas yapmaktan alıkoyabiliyor.

Aşağıda paylaştığım videonun sonunda daha ağır kiloların kas yapmana zarar vermeye başladığı noktayı öğrenmiş olacaksın.

Özellikle temel hareketlerde ağır yüklerle çalışmanın çok faydası var. Temel hareketlerde daha fazla kas grubu birden çalıştığı için kaldırabildiğimiz ağırlıklar isolasyon haraketlere göre daha fazla olur. Bu yüzden de kas hacmini geliştirme potansiyeli bu “temel” hareketlerde yüksektir.

Aynı şekilde kaslarını izole (isolation) hareketlerde zorlamanın da önemi var. Fakat özellikle bicep curls, lateral raises, tricep pushdowns gibi hareketlerde “ağır” yükler kullanacağım diye çok sık yapıldığını gördüğüm bir hata var.

Eğer sen de bu hatayı yapıyorsan, yapmaya devam etmen seni istediğin kaslı vücuda ulaşmaktan alıkoyabilir. Bu videoda anlattığım noktaya dikkat etmen bu sorunu ortadan kaldıracak.



Youtube Kanalıma Buradan Ulaşabilirsin:
https://www.youtube.com/channel/UCwUwf4ut4TtGacjLnqXJqVg

“Zaman Kaybetmeden Kas Yapmanın 7 Kuralı” yazımı indirmek için:
https://atlefit.com/zaman-kaybetmeden-kas-yapmanin-7-kuralı
 

Kemal Siren

Onaylı Üye
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
3 Temmuz 2015
Mesajlar
400
Tepkime puanı
222
Ödüller
3
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 100. Beğeni!
Fit Puan
0
Nefis!

Ağırlık çalışmanın bir kaç ana prensibi var; Bunlardan ikisi daima ileri gidiş hedeflemek ve ömür boyu devam edecek şekilde çalışmak. Doğru form bu ikisini de mümkün kılıyor. Doğru formla çalışınca ileri gidişin gerçek olduğunu biliyoruz ve sakatlanma riski çok azaldığı için antrenmandan soğuma, ara verme derdi kalmıyor..

Videolara devam :)
 

furkanbayer

Onaylı Üye
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
21 Haziran 2018
Mesajlar
80
Tepkime puanı
4
Ödüller
1
Yaş
30
  • 50. Mesaj!
Fit Puan
0
Anlattıklarına benzer farklı bir video izlemiştim. Kas yapısını tamamen yanlış eğittiğini. Hatta ilerleyen zorlamalarda kasların yırtılmaya başladığını anlatan hoş bir animasyon videosuydu. Bulursam ekleyeceğim.
 

jasperfreeman

K. Moderatörü
SMS Onaylı
Forum Üyesi
Katılım
11 Temmuz 2017
Mesajlar
282
Tepkime puanı
98
Ödüller
3
Yaş
36
  • 250. Mesaj!
  • 100. Mesaj!
  • 50. Beğeni!
Fit Puan
0
Göğüs-Sırt ve Bacak antrenmanları dışında kalan küçük kas grubu bölgeleri için yüksek ağırlık prensibini dikkate almıyorum. Zaten şöyle bir gerçek var, yüksek ağırlıklar bazen formumuzu da bozabiliyor. Doğru form mu? Yüksek ağırlık mı? arasında daima doğru formu tercih etmeyi mantıklı buluyorum. Ağırlık arttırmak yerine, hareketi doğru formda ve negatif tekrarlarla çalışmak çok daha şaşırtıcı etkiler yaratıyor. En azından benim deneyimlemem bu yönde oldu.
 
Üst